Tegyünk együtt a fenntartható Magyarországért!

Változásvezetők

A hatásos fenntarthatósági megoldások pozitív változáshoz vezetnek. Minden megoldás mögött egy változásvezető áll, aki kitalálja, elindítja, támogatja és véghezviszi a változást.

Meggyőződésünk, hogy a hosszú távon üzletileg sikeres vállalkozások kulcsszerepet töltenek be a fenntarthatóság előmozdításában.
Ezért is van szükség egyre több változásvezetőre, vagyis olyan üzleti döntéshozókra, akik túllépnek a rövid távú profitot előtérbe helyező szokásos üzletmenet szemléleten, és képesek nyitni a fenntarthatósági ügyeket is hangsúlyosan támogató szokásos üzletmeneten túlmutató stratégia irányába. Ez új üzleti modelleket, folyamatokat, előremutató, újszerű megoldásokat, termékeket, szolgáltatásokat is jelent.
Meggyőződésünk, hogy ezen változásvezetőkkel karöltve a BCSDH valóban a következő szintre tudja emelni hazánk fenntarthatósági pályáját.

Itt találhatja a csatlakozott vállalatok legfrissebb listáját

Már vannak üzleti megoldások

Úgy gondolom, hogy olyan ösztönző munkahelyi környezetet kell kialakítanunk, ahol érdemes fejlődni, ahol a bizalom és a pozitív problémamegoldó hozzáállás jelenti a hatékony munkavégzés alapját.

José Matthijjse (CEO, HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt.)

A Biofilter Zrt. felismerte, hogy a globális problémák, a környezetvédelem vagy a fenntarthatóság nem áll messze az üzleti világtól és annak céljaitól, eszközeitől. Cégünk a körforgásos üzleti modellt képviselve azt az elvet vallja, hogy a környezeti felelősségvállalás nem választható, hanem az egyetlen útja a fenntartható jövőnek.

Deák György (vezérigazgató, Biofilter Zrt.)

A blinkee.city megoldást nyújt a túlzsúfolt városi közlekedés problémáira és ezzel hozzáadott értéket teremt az ott élő embereknek.

Varsányi Tamás és Jamniczky Zsolt (ügyvezető igazgató, Blinkee.city Kft.; igazgatósági tag, E.ON Hungária Zrt., tulajdonos, üzemeltető: Blinkee.city Kft., főtámogató: E.ON )

Kölcsönös érdek és felelősség, hogy az oktatásban olyan tudásátadás és készségfejlesztés történjen, amire igazán szükség van a munkaerőpiacon.

Török László (CEO, Grundfos Magyarország Gyártó Kft.)

A fiatalkorúak foglalkoztatása egy olyan társadalmi kérdés, amelyet csak közösen, érintett bevonásával tudunk megoldani.

Jean Grunenwald (CEO, Nestlé Hungária Kft.)

„A csomagolási hulladékok csökkentése, újrahasznosítása elkerülhetetlen a fenntartható működésben, ehhez aktívan be kell vonnunk fogyasztóinkat is.”

Robert Cooper (CEO (2017-ig), Dreher Sörgyárak Zrt.)

A sör körülbelül 90%-a vízből áll és a sörgyártás majdnem minden apró lépése vizet igényel.

Robert Cooper (CEO (2017-ig), Dreher Sörgyárak Zrt.)

A fenntartható fejlődés növekedésünk alapja, melynek megvalósításában munkatársainknak kiemelkedő szerepe van. 

José Matthijjse (CEO, HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt.)

A fizikai karrierút programnak köszönhetően a karrierlépések évekre előre megtervezhetők, a tudás komplexebbé válása pedig a rugalmas munkaszervezés és rendelkezésre állás javítását szolgálja.

Fasimon Sándor (ügyvezető igazgató, MOL Nyrt.)

A környezettudatos, klímabarát megoldásokat kívánjuk finanszírozni betéteseinken keresztül.

Salamon János (vezérigazgató, MagNet Magyar Közösségi Bank Zrt.)

Az egymással és üzleti partnereinkkel történő hatékony networking az, ami meghatározó jellemzője a csapatnak.

Dr. Thomas Narbeshuber (CEO, BASF SE)

Célunk, hogy kiegyensúlyozottan integráljuk a gazdasági, környezetvédelmi és társadalmi tényezőket üzleti tevekénységeinkbe, a hosszú távú értékteremtés maximalizálása érdekében.

Ratatics Péter (működésért felelős ügyvezető igazgató, MOL Nyrt.)

Ecolaboration™ programunkban az alumíniumkapszulák hazai termékek alapanyagaként, a kávézacc pedig komposztálás útján hasznosul újra.

Noszek Péter (ügyvezető igazgató, Nestlé Hungária Kft.)

Az ING számára a fenntarthatóság egy olyan út, amelyen nagyvállalati ügyfeleivel együtt kíván végigmenni, ezért kiemelt feladatunknak tekintjük a fenntarthatósághoz kapcsolható termékek közös kialakítását.

Bodor Tibor (vezérigazgató, ING Bank N.V. Magyarországi Fióktelepe)

Azért kapcsolódtunk be a duális képzésbe, mert ez mindkét fél számára egyaránt hasznos.

Robert Stöllinger (CEO, KPMG Hungária Kft.)

Mint élelmiszeripari vállalat, esetünkben az átlagnál még erősebben érvényesülnek a vízzel kapcsolatos problémák, kihívások. Ez is az oka, hogy a vízhatékonysággal kiemelten foglalkozunk üzleti stratégiánk keretein belül is.

Gazsi Zoltán (ügyvezető igazgató, Eisberg Hungary Kft.)

Mi a Daikinnál úgy gondoljuk, az egyetemek elméleti képzései mellett a hallgatóknak szükségük van arra, hogy kapcsolatot teremtsenek az ipari szektorral már az egyetemi éveik alatt azért, hogy a munkaerőpiacra felkészülten léphessenek ki.

Zuggó Balázs (ügyvezető igazgató, Daikin Hungary Kft.)

A korszerű csapadékgazdálkodás nem csak segíti elkerülni a csapadékvíz okozta károkat, de még további hasznosítási lehetőségeket is feltárhat, miközben megóvjuk a vízi élőhelyeket is.

Kovács Károly és Sinka Attila (BDL Kft. ügyvezetője, Magyar Víz- és Szennyvíztechnikai Szövetség elnöke, BDL Kft. - Magyar Víz- és Szennyvíztechnikai Szövetség (MaSzeSz) együttműködés)

Hazánk energiatermelése, ezen belül különösen a hőtermelés, még mindig túlsúlyban fosszilis tüzelőanyag alapú.

Chikán Attila (CEO, ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt.)

„A MOL 2030-ig tartó stratégiájában leszögezte, hogy sokkal nagyobb szerepet szán a mobilitási szolgáltatásoknak: literek helyett kilométereket értékesít annak érdekében, hogy az úton lévők első számú választása legyen.”

Ratatics Péter (MOL-csoport Fogyasztói szolgáltatások vezérigazgató-helyettes, MOL Nyrt.)

Termékeink alapanyagszükséglete ne jelentsen egyensúlytalanságot.

Venter Zoltán (CEO, SCA Hygiene Products Kft.)

Akkor tudunk fenntartható és felelős vállalatként piacképesen működni, ha a keresletet is alakítjuk, és népszerűsítjük a fenntarthatósági ismereteket, trendeket, magatartást.

Dr. Fábián Ágnes (CEO, Henkel Magyarország Kft.)

A körforgásos gazdasági modell alkalmazása számos megtakarítást is magában rejt, például az ipari szimbiózis megvalósításával.

Ifj. Chikán Attila (vezérigazgató, ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt.)

Az otthoni  munkavégzés lehetősége megkülönböztet bennünket a munkaerőpiacon és vonzóvá teszi a munkáltatói márkánkat.  

Bujdosó Andrea (az Igazgatóság elnöke, Shell Hungary Zrt.)

Környezettudatossági intézkedésekben élenjáró vállalatok is találhatnak még ökohatékonysági intézkedéseket, ha az ezek felszínre kerülését

Jean-Noёl Reimeringer (vezérigazgató (2016-ig), Budapesti Erőmű Zrt.)

A Legrand elkötelezettsége a környezet védelme iránt magában foglalja a körforgásos gazdaság elveinek beillesztését a vállalat működésébe.

Károlyi László (vezérigazgató, Legrand Zrt.)

Mi hiszünk munkatársainkban, és lehetőséget biztosítunk számukra a folyamatos fejlődésre és tehetségük kibontakoztatására.

Minas Agelidis (ügyvezető , Coca-Cola HBC Magyarország Kft.)

A sör 90-95 százaléka víz, a gyártásának szinte minden technológiai lépése vizet igényel. Bár saját kútjaink hosszú távon biztosítják a vizet, annak elérhetősége és minősége a világ egyes részein veszélyben van. Ezért számunkra kiemelten fontos, hogy takarékoskodjunk a tiszta vízzel, a szennyvíz tisztításával pedig csökkentsük a környezeti terhelésünket.

Békefi Gábor (vezérigazgató, Dreher Sörgyárak Zrt.)

Egyre több vállalat tenne a klímaváltozás ellen és választaná a megújuló energiaforrásokból termelt energiát.

Chikán Attila (CEO, ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt.)

Felelős vállalatként arra törekszünk, hogy éttermeinket és ellátási hálózatunkat fenntartható módon működtessük és fejlesszük. Partnerségben a beszállítókkal az alapoktól, vagyis már az alapanyagokat előállító farmtól kezdve szabályozzuk az élelmiszer-biztonságot és a minőséget, valamint támogatjuk a fenntartható mezőgazdaság fejlődését.

Horváth Ágnes (CEO, McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft.)

Komplex Gyakornoki Programunkkal is szeretnénk hatékonyabbá tenni keresési és kiválasztási tevékenységünket.

Kreiter Éva (HR igazgató, Dreher Sörgyárak Zrt.)

A tiszta vízhez és a higiéniához való hozzáférés, valamint az édesvízi ökoszisztémák megőrzése alapvető fontosságú mind az emberi egészség, a környezeti fenntarthatóság és a gazdasági jólét szempontjából. A vállalat számára a teljes termék-életciklust felölelő vízlábnyom kiszámítása az első lépés volt a fenntartható működés felé.

Alberto Di-Leo (ügyvezető igazgató, Unilever Magyarország Kft.)

Fő célunk a vizek mennyiségi és minőségi védelme, a vízikörnyezet állapotának megőrzése, javítása.

Kovács Károly (CEO, BDL Környezetvédelmi Kft.)

Fontos számunka a vizek minőségének védelme, s hogy a szennyvíztisztítók alkalmazkodni tudjanak a klímaváltozás okozta folyamatosan változó időjárási körülményekhez.

Sunny Bhasin (CEO, UTB Envirotec Zrt.)

Lehetünk igazságosak, attól még nem biztos, hogy az elegendő az esélyegyenlőséghez. Akik hátrányos helyzetűek a munkaerőpiacon, sokszor nem is tudnak élni munkáltatók által egyenlőnek hitt lehetőségekkel.

Török László (CEO, Grundfos Magyarország Gyártó Kft.)

A Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. célja a hazai vállalatok versenyképességének és hatékonyságának növelése sikeres innováció és technológiatranszfer révén, szoros együttműködésben vezető hazai és külföldi partnerintézményekkel.

Dr. Grasselli Norbert (ügyvezető igazgató, Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Nonprofit Kft.)

A Biofilter Környezetvédelmi Zrt. tevékenységei, a használt sütőolaj és ételhulladék begyűjtés, alapvetően az ökoszisztémák megóvása felé hatnak. A hulladékok begyűjtésével egyfelől azok felhalmozódásának és környezetre gyakorolt negatív hatásának vesszük elejét, hasznosításukkal másfelől bio-energiahordozók előállítását segítjük.

Deák György (vezérigazgató, Biofilter Környezetvédelmi Zrt.)

A Growww program a MOL 2007 óta működő frissdiplomás programja, amely a vállalat utánpótlásának kinevelését biztosítja.

Fasimon Sándor (ügyvezető igazgató, MOL Nyrt.)

Az embereknek szükségük van kikapcsolódásra, pihenésre, szórakozásra, folyamatos feltöltődésre.

Handó János (CEO, Katica Tanya Élményközpont)

Hiába tartják Magyarországot vízben gazdag országnak, egy környezettudatos termelő vállalat a vízre is úgy tekint, mint egy megőrizendő természeti kincsre.

Jean-Noёl Reimeringer (vezérigazgató (2016-ig), Budapesti Erőmű Zrt.)

Mi a Randstadnál folyamatosan törekszünk arra, hogy rugalmas lehetőségek biztosításával megkönnyítsük a munkavállalóink helyzetét.

Baja Sándor (ügyvezető igazgató, Randstad Hungary Kft.)

Régóta foglalkoztatta már a szakembereket, hogyan oldható meg költséghatékonyan a viszonylag kis energiaigényű, villamosítatlan, külterületi ingatlanok, tanyák áramellátása, hiszen hálózat hiányában csak nagy mennyiségű, fosszilis üzemanyag elégetésével, robbanómotoros áramtermelő berendezéssel lehet energiát adni ad hoc felmerülő igényekre.

Jamniczky Zsolt (Igazgatósági tag, E.ON Hungária Zrt.)

Termőföld és víz  – két olyan természeti erőforrás, melyben gazdagnak tűnik Magyarország. Ugyanakkor a klímaváltozásból eredő kockázatok, a szélsőséges csapadékeloszlás, egyes mezőgazdasági gyakorlatok komoly kihívás elé állítják…

Czigány Tibor (CEO, Syngenta Kft.)

A HVG a BCSDH-val közösen immár hét éve jelenteti meg a HVG Fenntartható Fejlődés Plusz kiadványát, hogy fórumot teremtsen azoknak a hazai és nemzetközi szakembereknek, vállalatoknak, intézményeknek, melyeknek mondandója van tevékenységük környezeti, társadalmi hatásaival kapcsolatban.

Szauer Péter (Vezérigazgató, HVG Kiadó Zrt.)

Elsődleges célunk globális szinten a víz mennyiségének csökkentése a gyártási folyamat során, illetve termékeink használata közben, így elképzeléseink szerint 2020-ra 30%-kal csökkenteni tudjuk a felhasznált víz terméktonnánkénti mennyiségét.

Dr. Fábián Ágnes (ügyvezető igazgató, Henkel Magyarország Kft.)

Társadalmi és gazdasági szempontból  egyaránt alapvető fontosságú, hogy a vállalatok lehetőséget teremtsenek a szakképzetlen és munkatapasztalattal nem rendelkező fiatalok foglalkoztatására.

Horváth Ágnes (CEO, McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft.)

Mára már szinte a gazdaság minden területén igény van egy okosan működő, energiatakarékos vízgazdálkodási rendszerre, hiszen az ellátásbiztonság és a hatékonyság kulcsfontosságúak.  A Siemens által létrehozott, a digitalizáción alapuló SIWA program rengeteg fölösleges környezeti terheléstől tudja megszabadítani a vállalatot, emellett a költségmegtakarítás szempontjából valós üzleti előnyt is teremt.

Dale A. Martin (vezérigazgató, Siemens Zrt.)

A folyamatos és következetes visszajelzések biztonságos környezetet, világos és érthető elvárásokat, a tanulás és fejlődés lehetőségét biztosítják a kollégák számára.

Batári Ferenc (CEO, Future FM Létesítménygazdálkodási Zrt.)

„Vállalatunk nem csak energiához kapcsolódó fenntarthatósági kérdésekben kell élen járjon, példát is mutasson.”

Csomai Kamilla (COO, MAVIR Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító Zrt.)

A felelős beszerzés egy kritikus pont a fenntartható termékek és szolgáltatások vonatkozásában.

Dr. Thomas Narbeshuber (CEO, BASF SE)

A Shellnél kihívásként tekintünk arra, hogy lehetővé váljon a még több és tisztább energia biztosítása a társadalom számára.

Bujdosó Andrea (az Igazgatóság elnöke, Shell Hungary Zrt.)

Legyen szó a termelési folyamat bármely pontjáról, minden dolgozónk tisztában van azzal, hogy a termelési lánc végén élelmiszert gyártunk.

Ifj. Bárány László (CEO, Master Good Kft.)

Számunkra a fenntarthatóság egyik motorja a kémia és a vegyipar. A kémiai és vegyipari innovációk létrejöttének feltétele a magasan képzett szakemberek munkája. Jól képzett szakemberek nélkül nincs kutatás, fejlesztések nélkül nincs innováció.

Dr. Thomas Narbeshuber (CEO, BASF SE)

A vásárlók joggal várnak biztonságos, modern, kényelmes és hatékony gépjárművekre.

Shingo Kato (CEO, Toyota Central Europe Kft.)

A SEEBALANCE® módszerrel elsődleges és legfontosabb célunk, hogy a fenntarthatóságot holisztikusan mérhetővé és értékelhetővé tegyük, és bevonjuk az eredményeket a fontos üzleti döntési folyamatokba.

Dr. Thomas Narbeshuber (a BASF közép- és kelet-európai régióvezetője, BASF SE)

Tevékenységünk végett meghatározó fontosságú, hogy termékfejlesztéseinket, innovációinkat is a gyermekek és családok életmódjának szolgálatába állítsuk.

Noszek Péter (ügyvezető igazgató, Nestlé Hungária Kft.)

A stratégiánk olyan innovációkon alapszik, amelyek lehetővé teszik, hogy a gazdálkodók az egyre növekvő népességet élelmiszerrel lássák el, és olyan kihívásokkal nézzenek szembe, mint a szántóföldek korlátozott rendelkezésre állása, a betegségek okozta nyomás, továbbá az éghajlatváltozás.

Thomas Narbeshuber (CEO, BASF Hungária Kft.)

A mobilinternet terjedése nemcsak kényelmesebbé teszi életünket, hanem jobbá is teszi a világot.

Christopher Laska (CEO, Telenor Magyarország Zrt.)

Mint felelős vállalat kötelességünknek tartjuk a legfontosabb erőforrásunkba, a munkatársainkba történő befektetést.

Chikán Attila (CEO, ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt.)

Nagyon fontos volt feltérképeznünk azokat a kompetenciákat, melyekre a kollégáinknak szüksége van.

Batári Ferenc (CEO, Future FM Létesítménygazdálkodási Zrt.)

A Unilever Food Solution programjával a táplálkozáshoz szükséges termékek és erőforrások teljes életciklusának folyamatát igyekszünk fenntartható, egészséges, élvezetes és mindenki számára elérhető módon megvalósítani. Célunk ötleteket adni, képzéseket biztosítani, és a lehető legjobb termékekkel kiszolgálni az érintetteket.

Alberto Di-Leo (ügyvezető igazgató, Unilever Magyarország Kft.)

„A közösségi autózásban élenjáró európai városok tapasztalatai szerint ugyanis egyetlen megosztott autó képes öt vagy akár tíz saját gépkocsit kiváltani.”

Ratatics Péter (MOL-csoport, Fogyasztói Szolgáltatások Vezérigazgató-helyettes, MOL Nyrt.)

Célunk, hogy 2008-hoz képest cégcsoport szinten 25%-kal csökkentsük a vízfelhasználást 2018-ig és 50%-kal 2025-ig. Jelenleg 28%-nál tartunk.

Török László (CEO, Grundfos Magyarország Gyártó Kft.)

Folyamatosan növeljük a megújulók részarányát a portfóliónkban.

Ifj. Chikán Attila (vezérigazgató, ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt.)

Nagyvállalatként a társadalmi felelősségvállalásunk is nagyobb.

Martin Olivér (ügyvezető igazgató, Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft.)

A fenntartható fejlődés nem csupán Társaságunk növekedésének az alapja, de társadalmunk számára is kiemelt fontosságú.

Kisbenedek Péter (elnök-vezérigazgató, Allianz Hungária Zrt.)

A szállítás optimalizálás nem csak a környezet, de a versenyképesség szempontjából is eredményes.

Venter Zoltán (ügyvezető igazgató, SCA Hygiene Products Kft.)

Azáltal, hogy optimalizáljuk nyersanyag-felhasználásunkat, nem csak környezeti hatásainkat minimalizáljuk, hanem pénzügyi megtakarítást is realizálunk.

Venter Zoltán (ügyvezető igazgató, Essity Hungary Kft.)

Tudatában vagyunk környezetvédelmi felelősségünknek és ennek megfelelően a környezeti fenntarthatóság irányelveink és gyakorlatunk központi elemét képezi. Termékeinket a környezetvédelmi irányelvek szerint gyártjuk és forgalmazzuk, mert ez úgy üzleti, mint környezetvédelmi szempontból is a legjobb megoldás.

Zuggó Balázs (vezérigazgató, Daikin Hungary Kft.)

A felnövekvő nemzedék szemléletének aktív alakításával hozzáadott értéket teremtünk az energiatudatosság szemléletének magyarországi meghonosításában. 

Bercsi Gábor (CEO, Cothec Energetikai Üzemeltető Kft.)

Célunk a Future FM-nél, hogy a társadalmilag felelős viselkedés cégünk egészét átható, a szervezeti kultúrába szervesen beépülő szemléletmód legyen. A jó ügyeket, felelős viselkedést szolgáló szervezetekkel partnerként együttműködve teszünk a tágabb közösségért, amelyben cégünk működik.

Batári Ferenc (vezérigazgató, Future FM Létesítménygazdálkodási Zrt.)

FMCG vállalatként egyrészt ki kell elégítenünk fogyasztóink igényeit, másrészt a mi felelősségünk, hogy vásárlóinkat fenntarthatóbb életmódra ösztönözzük.

Regina Kuzmina (CEO, Unilever Magyarország Kft.)

Vállalatunk a közvetlen szén-dioxid kibocsátás nagy részét és a közvetett egy részét tudja befolyásolni. A fennmaradó részt csak a partnereinkkel közösen tudjuk csökkenteni – így szükségszerűvé vált a Greenairport Program.

Jost Lammers (CEO, Budapest Airport Zrt.)

A Unilever Fenntarthatósági tervének három nagy küldetése van, ezeket kilenc vállalás támasztja alá és kiterjed társadalmi, környezetvédelmi és gazdasági teljesítményünkre a teljes értéklánc során. Tovább folytatjuk az együttműködést partnereinkkel, hogy azokra a területekre tudjunk összpontosítani, ahol a legnagyobb változást érhetjük el, ezzel támogatva az ENSZ Fenntartható fejlődési célkitűzéseit.

Alberto Di-Leo (ügyvezető igazgató, Unilever Magyarország Kft.)

A MOL-nál célként tűztük ki olyan programok elindítását, amik az üzleti érdekeinken kívül, az ügyfeleink fenntarthatóság-tudatos gondolkodásmódjának formálását is szolgálják.

Fasimon Sándor (ügyvezető igazgató, MOL Nyrt.)

Tapasztalataink a Sustainable Solution Steering megoldással azt mutatják, hogy ez egy nagyon hatékony eszköz arra, hogy aktívan fejlesszük portfóliónkat olyan megoldások irányába, amelyek nagyobb mértékben hozzájárulnak a fenntarthatósághoz.

Dr. Thomas Narbeshuber (a BASF közép- és kelet-európai régióvezetője, BASF SE)

Munkánk során arra törekszünk, hogy megfeleljünk fogyasztóink, partnereink, munkatársaink, beszállítóink és környezetünk változó elvárásainak: egy egészségesebb és boldogabb élet megteremtését tesszük lehetővé, támogatjuk a közösségek fejlődését, és igyekszünk megőrizni bolygónk erőforrásait a következő generáció számára.

Noszek Péter (vezérigazgató, Nestlé Hungária Kft.)

Vállalatunk saját üzemeiben is magas szinten figyel a környezettudatos működésre, emellett folyamatosan keressük az innovatív megoldásokat, az új fejlődési lehetőségeket is.

Fasimon Sándor (ügyvezető igazgató, MOL Nyrt.)

Célunk, hogy termékeinket kizárólag megújuló energiából származó energiával állítsuk elő.

Venter Zoltán (Ügyvezető igazgató, SCA Hygiene Products Kft.)

A hulladék-újrahasznosítás már mindennapi téma, ha szilárd formában van előttünk.

Chikán Attila (CEO, ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt.)

A Daikin 2015 szeptemberétől szabad hozzáférést biztosít 93 szabadalmához annak érdekében, hogy a gyártók minél hamarabb és minél egyszerűbben áttérhessenek a környezetbarát, alacsonyabb GWP értékű R32-es hűtőközegek alkalmazására

Zuggó Balázs (ügyvezető igazgató, Daikin Hungary Kft.)

Hitvallásunk: papírból papírt.

Lakatos Sándor (ügyvezető igazgató, Inest Nonprofit Kft.)

Az E.ON 10 éve hozta létre az EnergiaKaland edukációs programot, amely a közösen teremtett jobb holnapot támogatja a fiatalok erejével.

Jamniczky Zsolt (Igazgatósági tag, E.ON Hungária Zrt.)

A sokszínűség arról szól, hogy együtt tanuljuk elfogadni a másik másféleségét, megértjük, hogy a világ színes és kerek és ez mindannyiunk fejlődésére, hasznára válik.

Jamniczky Zsolt (Igazgatósági tag, E.ON Hungária Zrt.)

A reklám egy izgalmas dolog: röviden, frappánsan megfogalmazni termékeink üzeneteit úgy, hogy azok felkeltsék a vásárlók figyelmét.

Dr. Fábián Ágnes (CEO, Henkel Magyarország Kft.)

A WHO ajánlása alapján 400 gramm zöldséget-gyümölcsöt kellene fogyasztanunk naponta, amitől messze elmarad a hazai felnőtt lakosság…

Gazsi Zoltán (CEO, Eisberg Hungary Kft.)

2017 őszén indítottuk el #énjövőm programunkat, amellyel a 18-30 év közötti fiatalok munkaerőpiaci esélyeinek javítását tűztük ki célul. A 2020-ig tartó program keretében ingyenes tanfolyamokat biztosítunk olyan fiatalok számára, akik álláskeresők, jelenleg nem dolgoznak, de már nem is tanulnak

Békefi László (ügyvezető igazgató, Coca-Cola HBC Magyarország Kft.)

Nem csak a közvetlen, de közvetett karbonkibocsátásunkat is mérjük annak érdekében, hogy a kritikus beavatkozási pontok mentén tudjuk javítani teljesítményünket.

Horváth Ágnes (ügyvezető igazgató, McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft.)

Magyarország gazdag vízben, ám megoszlik a vélemény arról, sikerült ezzel a természeti kinccsel megfelelően gazdálkodnunk.

Chikán Attila (CEO, ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt.)

A GE Women’s Network által támogatjuk a GE-nél dolgozó nők vezetői készségeinek fejlesztését, üzleti gyakorlatait, személyes kapcsolatait és karrier lehetőségeit. 

Joerg Bauer (elnök (2017-ig), GE Hungary Kft.)

Olyan szakmai hátteret, segítséget tudunk nyújtani a startupok számára, ami a legkritikusabb pillanatban a legnagyobbat lendítheti rajtuk.

Németh Balázs (Változáskezelő Divízió vezetője, K&H Bank Zrt.)

Hisszük, hogy közösen minden élethelyzetben, különös tekintettel a kismamákra, ki lehet alakítani egy olyan keretrendszert, ami mind a számunkra, mind kollégáink számára tökéletes megoldást eredményez.

Baja Sándor (ügyvezető igazgató, Randstad Hungary Kft.)

Meglepő, hogy Magyarországon milyen alacsony az élethosszig tartó tanulásban részt vevők aránya.

Jean-Noёl Reimeringer (vezérigazgató (2016-ig), Budapesti Erőmű Zrt.)

Amikor vállalati fenntarthatóságról beszélünk, fontos, hogy annak mindhárom pilléréről, a környezetről, a társadalomról és a gazdaságról is egyaránt gondolkodjunk.

Ifj. Chikán Attila (vezérigazgató, ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt.)

Fontos, hogy olyan munkát, munkakörülményeket és csapatot biztosítsunk számukra, melyben újra hasznosnak érzik magukat akár több munka nélkül eltöltött év után. 

Flórián László (ügyvezető igazgató, Rossmann Magyarország Kft.)

Célunk olyan világszínvonalú LED- és okosmegoldások kifejlesztése, amelyeket sikerrel használhatnak a precíziós beltéri növénytermesztés területén tevékenykedő vállalkozások.

Joerg Bauer (CEO, Tungsram Group)

A beton a második leginkább használt alapanyag Földünkön, és jelen tudásunk szerint nem is létezik más építőipari anyag, ami globális szinten a helyére léphetne.

Dr. Thomas Narbeshuber (CEO, BASF SE)

Hazánkban alacsony az élethosszig tartó tanulás szintje, kevesen veszik igénybe a felnőttképzés formális és informális lehetőségeit.

Chikán Attila (CEO, ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt.)

Izgalmas kihívás egy márkavezérelt iparág, cég életében, amikor a felelős működés azt jelenti, hogy egyszerre kell kielégíteni a fogyasztói igényeket és befolyásolni, hogy még felelősebbek legyenek.

Robert Cooper (CEO (2017-ig), Dreher Sörgyárak Zrt.)

Biztosak szeretnénk lenni abban, hogy a termékeink előállításához felhasznált alapanyagokat felelős forrásból származnak.

Noszek Péter (ügyvezető igazgató, Nestlé Hungária Kft.)

A HungaroControl merőben más innovációs környezetben dolgozik, mint egy átlagos vállalat.

Szepessy Kornél (CEO, HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt.)

Izgalmas megélni, amikor már meglévő folyamatok összehangolásával egy elsőre vadnak tűnő ötlet pofonegyszerűvé válik.

Török László (ügyvezető igazgató, Grundfos Magyarország Gyártó Kft.)

Célunk, hogy a termékeink megfeleljenek a körforgásos gazdaság elvárásainak.

Szabó Attila (ügyvezető igazgató, Folprint Zöldnyomda Kft.)

Környezetbarát termékeink fejlesztésével és értékesítésével világszerte 428 millió tonna CO2-kibocsátást előztünk meg ügyfeleinken keresztül 2014-ben.

Dale A. Martin (CEO, Siemens Zrt.)

A Sustainable Agriculture Code”-ot 2010-ben publikáltuk először. Ma már ez az Unilever működésének és önértékelési programjának az alapja, hozzájárul a fenntartható működés egész ellátási láncon keresztül biztosításához.

Alberto Di-Leo (ügyvezető igazgató, Unilever Magyarország Kft.)

Ingatlanfejlesztő vállalatként célunk, hogy „A” kategóriás irodaházak, kivitelezésénél környezetbarát technológiákat és anyagokat használjunk az építés és a fenntartás során, továbbá energiatakarékos üzemeltetést tegyünk lehetővé partnereink számára.

Linczmayer Zoltán (CEO (2016-ig), SKANSKA Magyarország Ingatlan Kft.)

A munkavállalók nem támaszkodhatnak kizárólag az iskolában megszerzett tudásra. 

Jost Lammers (CEO, Budapest Airport Zrt.)

„A HEINEKEN elsőszámú céljai közé tartozik a helyi közösségek támogatása és a hazai alapanyagbeszerzés. Örülünk, hogy közös összefogással vezethetjük vissza Magyarországot a komlót termelő országok közé, miközben támogatjuk a hazai gazdákat. Célunk, hogy hosszútávon, a Soproni előállítása során 100 százalékban magyar komlóra támaszkodhassunk.”

Geert Swannenburg (CEO, Heineken Hungária Sörgyárak Zrt.)

Célunk, hogy kiegyensúlyozottan integráljuk a gazdasági, környezetvédelmi és társadalmi tényezőket üzleti tevekénységeinkbe, a hosszú távú értékteremtés maximalizálása érdekében.

Ratatics Péter (működésért felelős ügyvezető igazgató, MOL Nyrt.)

 A repülőtér üzemeltetőjeként a korábbi években is kiemelten fontosnak tartottuk a társadalmi felelősségvállalás legkülönbözőbb formáit, amelynek része munkavállalóink és a repülőtéri partnereink szakmai továbbfejlődésének biztosítása is. 

Jost Lammers (CEO, Budapest Airport Zrt.)

Termékeinket hosszú élettartamra tervezzük, melyek 2013 óta rendelkeznek egy PEP Eco-passport-tal, amely a fogyasztókat a termék környezeti hatásairól tájékoztatja.

Károlyi László (vezérigazgató, Legrand Zrt.)

Vállalatunk sikerének kulcsát a változásokat értő, azokhoz könnyen alkalmazkodó és innovatív módon fejlődni képes vezetőink jelentik.

Robert Stöllinger (CEO, KPMG Hungária Kft.)

Arra törekszünk, hogy a már megvalósított és tervezett új környezetbarát mobilitási megoldásainkat partnereinkkel közösen alkalmazzuk.

Jost Lammers (Vezérigazgató, Budapest Airport Zrt.)

A Flexiwork program célja a kreativitás és a produktivitás fokozása, az egyenjogúság és sokszínűség erősítése, valamint a fenntartható munka-magánélet egyensúly kialakítása.

Fasimon Sándor (ügyvezető igazgató, MOL Nyrt.)

Vállalatunk kiemelt figyelmet fordít az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére és az energiahatékonyság fejlesztésére.

Fasimon Sándor (ügyvezető igazgató, MOL Nyrt.)

Mi döntjük el, hol húzzuk meg vállalatunk környezetvédelmi hatásainak határát. Mint zöld nyomda biztosítjuk ügyfeleinket arról, hogy nyomdai megbízásaik teljesítésekor nem növeljük karbonlábnyomukat.

Szabó Tímea (CEO, Folprint Zöldnyomda Kft.)

„Ökológiai szempontokat is figyelembe veszünk az áram eljuttatásánál.”

Csomai Kamilla (COO, MAVIR Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító Zrt.)

A megváltozott munkaerőpiaci helyzet megváltozott hozzáállást igényel a munkáltatók részéről is.

dr. Szabó Tímea (CEO, Folprint Zöldnyomda Kft.)

Az egyedülálló Verbund (jelentése összekapcsolt) koncepció a BASF egyik legnagyobb értéke.

Dr. Thomas Narbeshuber (A BASF közép- és kelet-európai régióvezetője, BASF SE)

„A hazánkban jelenleg létező 20 BREEAM minősítésű irodaházból egyet a mi megrendelésünkre építettek.”

Robert Stöllinger (CEO, KPMG Hungária Kft.)

Különösen büszkék vagyunk a nemek arányos képviseletében a vezetésben,  a női vezetők arányának növelésében: jelenleg az igazgatóság 40%-át, a felsővezetés 32%-át és a középvezetésünk 43%-t nők adják.

Bujdosó Andrea (az Igazgatóság elnöke, Shell Hungary Zrt.)

A Hungrana Kft. üzleti gyakorlatában elkötelezetten érvényesíti a környezetvédelmi szempontokat; valljuk, hogy az eredményes termelési gyakorlat összhangban van a hatékony környezetvédelemmel, éppen ezért elköteleztük magunkat a környezetet kímélő technológiák alkalmazása és környezetbarát termékek gyártása mellett.

Reng Zoltán (vezérigazgató, Hungrana Keményítő és Izocukorgyártó és Forgalmazó Kft.)

Hiszünk a bringázásban, mint fenntartható, közösségépítő értékben.

Horváth Ágnes (ügyvezető igazgató, McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft.)

A fenntarthatóság számomra az egyéni felelősségvállalásnál kezdődik, amit magánemberként, fogyasztóként, vállalatvezetőként is tovább viszek döntéseimben.

Salamon János (CEO, MagNet Magyar Közösségi Bank Zrt.)

A fenntarthatóság számunkra nem projekt, hanem olyan elv, amely minden részletében átjárja működésünket: amit vásárolunk, amit kínálunk vendégeinknek, ahogyan foglalkoztatunk, és amilyen szomszédok vagyunk szűkebb és tágabb környezetünkben.

Horváth Ágnes (ügyvezető igazgató, McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft.)

Tudjuk, hogy a Heineken globális vállalatként jelentős hatással van a környezetünkre, társadalmunkra. Emiatt is hoztuk létre a „Csapoljunk jobb világot” stratégiánkat, melyben elköteleződünk a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés mellett.

Geert Swaanenburg (vezérigazgató, HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt.)

2018-ban azzal a szándékkal indítottuk el az ALTEO Tehetségprogramot, hogy lehetőséget adjunk a kibontakozásra, szakmai fejlődésre, mellyel mind az ő karrierútjukat, mind a vállalat iránti elkötelezettségüket támogatni tudjuk.

Ifj. Chikán Attila (vezérigazgató, ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt.)

A hazai energiaszektor meghatározó szereplőjeként elengedhetetlen, hogy a fenntarthatóság szempontjai működésünk minden szegmensében megjelenjenek. Ezt szolgálják a talaj- és talajvízvédelem terén végzett környezettudatos fejlesztéseink is.

Biczók András (vezérigazgató, MAVIR Zrt.)

A Female Engineers MOL Programme célja, hogy a – kijelölt egyetemeken tanuló – kitűnő képességű és kimagasló tanulmányi eredményű nappali tagozatos női hallgatóknak nyújtson támogatást.

Fasimon Sándor (ügyvezető igazgató, MOL Nyrt.)

Elfogadhatatlannak tartjuk, hogy évente 1,8 millió tonna élelmiszerhulladék keletkezik hazánkban, miközben több százezren nélkülözésben élnek.

Pártos Zsolt (CEO, Tesco-Global Áruházak Zrt.)

Az egész szervezetet átfogó kultúrafejlesztés a tapasztalatok és a jó gyakorlatok megosztásával a MOL-csoport Kultúra2030 programot támogatja.

Fasimon Sándor (ügyvezető igazgató, MOL Nyrt.)

„Fontos stratégiai célunk, amit a jelenlegi helyzet sem ír felül, hogy az áruházainkban egyre nagyobb teret kapjanak a minőségi magyar élelmiszeráruk. A csaknem 300 vállalkozást megmozgató Hungaricool by SPAR innovációs verseny azon kiemelt koncepciónk része, hogy a hazai termelők partnerei legyünk. Hiszünk a magyar kisvállalkozások erejében és tehetségében, és örömmel tölt el, hogy a hipermarketeink vásárlóit kiváló, színvonalas, új magyar termékekkel ismertethetjük meg”

Heiszler Gabriella (CEO, SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.)

Néhányan talán úgy gondolhatják, hogy a rövid távú üzleti érdekünk ellen teszünk, amikor a fogyasztókat arra tanítjuk, hogyan legyenek energiatudatosak.

Jamniczky Zsolt (Igazgatósági tag, E.ON Hungária Zrt.)

Egyre több olyan trend, folyamat, jövőformáló intézkedés vesz körbe minket, amelyek megismerésére, megértésére nincs elegendő időnk és tudásunk.

Kisbenedek Péter (CEO, Allianz Hungária Zrt.)

Felelős és előremutató üzleti partnerként kívánjuk versenyerőnket és piaci részesedésünket erősíteni.

Dr. Thomas Narbeshuber (CEO, BASF SE)

A törvények betartása nem feltétlenül elég ahhoz, hogy egy vállalat etikusan és korrektül járjon el.

Joris Huijsmans (CEO (2016-ig), HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt.)

Akik már csatlakoztak:

Alteo Energiaszolgáltató Nyrt.
BASF Hungária Kft.
BDL Kft.
Biofilter Környezetvédelmi Zrt.
Budapest Airport Zrt.
Budapesti Erőmű Zrt.
BUSCH Hungária Kft.
DANDELION Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
Dreher Sörgyárak Zrt.
E.ON Hungária Zrt.
eisberg Hungary Kft.
Essity Hungary Kft.
Folprint Zöldnyomda Kft.
Future-FM
GE Hungary Kft.
Generali Biztosító Zrt.
GREENPRO Környezetvédelmi Zrt.
Grundfos Magyarország Gyártó Kft.
Havranek Családi Farm
Heineken Hungária Sörgyárak Zrt.
Henkel Magyarország Kft.
HungaroControl Zrt.
HVG Kiadó Zrt.
Inest Nonprofit Kft.
ING Bank N.V. Magyarországi Fióktelepe
K&H Bank Zrt.
Katica Tanya
KPMG Hungária Kft.
Kürt Információbiztonsági és Adatmentő Zrt.
Legrand Zrt.
Magnet
Mastergood
MAVIR
McDonald’s Magyarország Kft.
MOL
Nestlé Hungária Kft.
Pannonia Ethanol Zrt.
Posta Biztosító Zrt.
Prímaenergia Zrt.
ProSelf International Zrt.
Provident
Rossmann Magyarország Kft.
Shell Hungary Zrt.
Siemens Zrt.
Skanska Magyarország Ingatlan Kft.
Suzuki Zrt.
Syngenta Magyarország Kft.
Telenor
TESCO-GLOBÁL Áruházak Zrt.
Toyota Central Europe Kft.
Unilever Magyarország Kft.
UTB Envirotec Zrt.