Károlyi László
vezérigazgató
Legrand Zrt.
A Legrand elkötelezettsége a környezet védelme iránt magában foglalja a körforgásos gazdaság elveinek beillesztését a vállalat működésébe. Ez a szemlélet a termékfejlesztéstől kezdve a teljes életcikluson át meghatározza döntéseinket. Termékeinket hosszú élettartamra tervezzük, melyek 2013 óta rendelkeznek egy PEP Eco-passport-tal, amely a fogyasztókat a termék környezeti hatásairól tájékoztatja.
PEP Ecopassport
Iparág: Gyártás
Teljesítés éve: 2013 óta
Fenntartható életmód
Milyen makroszintű fenntarthatósági kihívás megoldáshoz járul hozzá?
A fenntartható termékek és szolgáltatások megfelelő választékának biztosítása, ami elérhető és megfizethető a lakosság többsége számára, s ezáltal a fenntartható fogyasztói magatartás elterjedésének ösztönzése
További célok amihez hozzájárul:
Mi a megoldás?
A Legrand tagja a nemzetközi PEP (Product Environmental Profiles) Association-nek. A szervezet célja az EN 14025 szabvánnyal összhangban az elektromos, elektronikus és a HVAC berendezések környezeti hatásainak feltérképezése és közzététele önkéntes alapon, mely által egy megfelelő, egységes és megbízható referenciakeret jön létre.
A termékek egy ún. PEP ecopassportot kapnak, mely az adott termék környezetre gyakorolt hatásáról pontos tájékoztatást tesz lehetővé a termék életciklusának minden szakaszában (azaz gyártás, forgalmazás, telepítés, felhasználás és ártalmatlanítás).
A Legrand csoport elkötelezett a PEP ecopassportok használatának előmozdítása iránt az egész villamosiparban.
Mi az üzleti kapcsolódás?
A Legrand fenntarthatósági célkitűzéseit a 2014-2018 Roadmapben foglalta össze. Kiemelt célunk a körforgásos gazdasági modell bevezetése, melyhez szervesen illeszkedik a termékek környezeti hatásainak felmérése a teljes életciklus során.
Eredmények és hatás
Már 1990 óta megfigyelhető, hogy a környezeti tanúsítással rendelkező termékek nagyobb forgalmat generálnak. 2013-ban bevételeink 47%-a PEP ecopassporttal rendelkező termékeinkhez kötődött.