Jean Grunenwald

CEO

Nestlé Hungária Kft.

Mi vár arra az országra, amely gazdasága egyszerűen elveszíti az ifjúságot? A fiatalkorúak foglalkoztatása egy olyan társadalmi kérdés, amelyet csak közösen, érintett bevonásával tudunk megoldani. 2013-ban elindítottuk a Nestlé Needs Youth programot globálisan, hogy segítsük a fiatal pályakezdőket a munkakeresésben. Ezen program keretében vállaltuk, hogy a magyarországi gyakornoki pozícióinkat minimum 50%-kal növelni fogjuk és 150 fiatalnak biztosítunk munkahelyet 2016-ig. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy egyelőre elértük ezeket a céljainkat. Az üzleti stratégiánkkal is összhangban a multi-stakeholder megközelítésben hiszünk, amelynek keretében maximáljuk erőfeszítéseinket és társadalmi értéket hozunk létre. 2014-ben elindítottuk az Összefogás a fiatalok foglalkoztatásáért kezdeményezésünkat az üzleti partnerek és érintett szakemberek bevonásával annak érdekében, hogy üzleti megoldásokat találjunk a kihívás megoldására. Intézkedésünket hazai és nemzetközi színtéren is előremutatónak értékelik.

Összefogás a Fiatalok Foglalkoztatásáért

Iparág: Élelmiszer

Teljesítés éve: 2013-2016

Foglalkoztatás


Milyen makroszintű fenntarthatósági kihívás megoldáshoz járul hozzá?

A hátrányos helyzetűek teljes értékláncra kiterjedő integrált foglalkoztatásának növelése a népességben betöltött arányukat megcélozva, különös tekintettel a fiatalokra és kisebbségekre

További célok amihez hozzájárul:

Mi a megoldás?

A program az üzleti szektoron, kormányzaton és oktatáson átívelő összefogás, hogy a fiatalok megfelelő tapasztalattal vágjanak neki a munka világának, és így hozzájáruljanak a magyar gazdaság versenyképességéhez. 2013 novemberében a Nestlé európai szinten elindította a Nestlé a Fiatalok Foglalkoztatásáért programot, amelyben a vállalat elkötelezte magát, hogy 2016-ig 20 000 30 év alatti fiatalnak fog munka- vagy gyakornoki lehetőséget biztosítani. 2015-ben a Nestlé globálissá terjesztette ki a programot, a kezdeményezés részeként vállaltuk Magyarországon, hogy 2016-ig legalább 50%-kal emeljük a gyakornoki pozíciók számát, és 150 fiatalnak biztosítunk munkalehetőséget. A programnak négy alappillére van: felkészítés a munka világára; valós munkatapasztalat-szerzés; 30 év alattiak munkavállalásának támogatása; valamint az Összefogás a Fiatalok Foglalkoztatásáért Partnerprogram. Vagyis miután a saját közvetlen hatókörünkön belül megteszünk mindent a közvetlen munkahelyteremtés és a karrierlehetőségek közvetlen elősegítése kapcsán, kilépünk és partnereket keresünk a hatás fokozása érdekében. Első lépésként az üzleti partnereinket invitáltuk az Összefogásba, hogy ők is kövessék példánkat. Utána pedig olyan tudással, kompetenciával és tapasztalattal bíró partnerekkel kezdtünk el együttgondolkodni és ötletelni, akikkel közösen bízunk benne, hogy több áttörő üzleti és társadalmi megoldást is találunk a probléma mérséklése céljából.

Mi az üzleti kapcsolódás?

A munkaerő piaci kereslet és kínálat közötti disszonancia több fronton is komoly üzleti kihívások elé állíthatja a vállalatokat, így minket is. Egyrészt jelentős szakemberhiányt eredményezhet, másrészt a növekvő munkanélküliség következtében csökkenő vásárlóerő veszélyeztetheti magát az értékesítést is. A meghirdetett program ezt próbálja minél hatékonyabban elkerülni, eredményesebbé tenni a munkaerőpiacot, ezáltal a hazai gazdaságot és így végül versenyképesnek maradni.

Eredmények és hatás

Vállalatunknál az ügyvezető igazgató támogatásával a cég minden részlegét érintő együttműködést valósítottunk meg: három gyárunkat is bevontuk a program megvalósításába. A programhoz több mint 10 magyarországi vállalat és szervezet csatlakozott már. Emellett kerekasztal-sorozatot kezdeményeztünk oktatási, ifjúsági, kormányzati és üzleti érintettek bevonásával, amelyen immáron több kulcsfontosság partner rendszeres résztvevő.

A 2015. tavaszi HVG állásbörzén megvalósított Nescafé Karrier Kávézó keretében meetupokat szerveztünk, ahol a cégünk munkatársai tanácsadással és hasznos gyakorlatokkal segítették a fiatalokat az álláskeresésben. A két napos esemény alatt több, mint 2000 fiatallal beszélgettünk és igyekeztünk hozzájárulni álláskeresésük és karrierlehetőségeik tágításához. Mindezen eredményeknek köszönhetően már a kezdeményezés első évében több, mint 200 állást és 122 gyakornoki pozíciót biztosítottunk Magyarországon.