Fasimon Sándor
ügyvezető igazgató
MOL Nyrt.
Az egész szervezetet átfogó kultúrafejlesztés a tapasztalatok és a jó gyakorlatok megosztásával a MOL-csoport Kultúra2030 programot támogatja. Célunk a kommunikáció és az együttműködés javítása, az elégedettség növelése és a fluktuáció csökkentése.
Kultúrafejlesztés program az MPK-ban
Iparág: Energia
Teljesítés éve: 2017
Foglalkoztatás
Milyen makroszintű fenntarthatósági kihívás megoldáshoz járul hozzá?
Az élethosszig tartó tanulás és a felnőtt képzésben való részvétel ösztönzése, a gyorsan változó környezethez való alkalmazkodás és rugalmasság készségeinek, valamint a vezetői készségek fejlesztése
További célok amihez hozzájárul:
Mi a megoldás?
Célunk a működési hatékonyság javítása kétirányú kommunikációval, az együttműködés javításával és a munkavállalók bevonásával.
Megoldás: a jelenlegi és a vágyott kultúra meghatározása, kultúrafejlesztési program indítása a közös értékekre alapozva, felső- és középvezetők, „hídemberek” (a munkavállalók és a vezetés közti kommunikációt támogató kollégák) fejlesztése, új kommunikációs eszközök használata.
A 2017. H1. kultúrafejlesztés visszamérés során jelentős előrelépés látható.
Előnyök: alacsony fluktuáció, hatékonyabb problémamegoldás, kezdeményező készség (Ötletmenedzsment program, Kaizen Blitz)
Elindító: CEO/HR
Erőforrások: a fejlesztések, a mérés és visszamérés költsége, időkerete (2017: ~50 tréningnap)
Kockázat: időkeret, költség biztosítása, vezetők, műszakos munkavállalók részvételének biztosítása
Együttműködés: menedzsmenten belül, vezetői szintek között, vezetés-hídemberek-munkavállalók között. Fókusz 2017-ben: műszakvezetők
Fenntarthatóság: ún. coffee corner rendszer (kötetlen üzemi párbeszéd, min 6 alk/év/üzem), meeting struktúra megújítása, hírlevelek, kétirányú visszajelzés kultúrájának erősítése (kommunikáció, teljesítménymenedzsment)
Jövő: MOL Kultúra2030 programmal összehangolt akciók és fejlesztések megvalósítása
Mi az üzleti kapcsolódás?
A kommunikáció és együttműködés javítása, az elégedettség növelése csökkenti a fluktuációt, növeli az üzleti eredményességet.
Az egész szervezetet átfogó fejlesztési program, ami támogatja a MOL-csoport Kultúra2030 programot a tapasztalatok, jó gyakorlatok megosztásával.
Eredmények és hatás
Hatások: erősödő bizalom; hatékony problémamegoldás, nyíltabb kommunikáció; elégedettség növelő intézkedések munkavállalók javaslatai alapján.
Mérés: Human Synergistics módszertan; elkötelezettség felmérés; fluktuáció.
Ösztönzés: a 2017-es visszamérés eredménye alapján akcióterv kidolgozása; újabb visszamérés: 2018 Q4.