Jost Lammers
CEO
Budapest Airport Zrt.
A repülőtér üzemeltetőjeként a korábbi években is kiemelten fontosnak tartottuk a társadalmi felelősségvállalás legkülönbözőbb formáit, amelynek része munkavállalóink és a repülőtéri partnereink szakmai továbbfejlődésének biztosítása is. Ezért hoztuk létre a Repülőtéri Képzési Központot, ami a szerteágazó szakmai képzések mellett kompetencia-fejlesztő tréningeket is nyújt.
Repülőtéri Képzési Központ
Iparág: Szállítmányozás, logisztika, közlekedés
Teljesítés éve: 2013 (és folyamatos)
Foglalkoztatás
Milyen makroszintű fenntarthatósági kihívás megoldáshoz járul hozzá?
Az élethosszig tartó tanulás és a felnőtt képzésben való részvétel ösztönzése, a gyorsan változó környezethez való alkalmazkodás és rugalmasság készségeinek, valamint a vezetői készségek fejlesztése
További célok amihez hozzájárul:
Mi a megoldás?
A Budapest Airport Zrt. fontosnak tartja munkavállalóinak és partnerei dolgozóinak oktatását, ezért 2013-ban megkezdtük az oktatási tevékenységünk szélesítését és képzési központot hoztunk létre, ahol a repülőtéri munkavégzéshez nélkülözhetetlen ismereteket és vizsgákat lehet a legmodernebb eszközökkel elsajátítani.
A központ létrejöttének kiváltója a Malév csődje volt, hiszen drasztikusan csökkentett költségvetéssel és minimális létszámú képzési csapattal kellett megoldani egy 950 fős vállalat szerteágazó tréning igényeit. Már az induláskor, 2013-ban is látszott, hogy a külső piacra kilépni csak akkreditált OKJ-s képzési centrumként lehet, amit 2015-ben valósítottunk meg. Részletes képzési tervet és minőségi mutatókat dolgoztunk ki. Emellett külön hangsúly került a minőségbiztosításra és az ügyfélkezelés szabályainak részletes kidolgozására is.
Mi az üzleti kapcsolódás?
A képzési tananyagok nagy részének e-learning alapra helyezése hosszú távú megoldást nyújt nem csak a saját dolgozóknak, hanem más repülőtéri szervezetek számára is. Ebben a munkában a közel 40 oktatóból álló hálózat segíti a központ működését. A kezdeti költségek már az első évben megtérültek, azóta évről évre jelentős bevételt termel a központ.
Eredmények és hatás
A hatás objektív és szubjektív eszközökkel is mérhető: vizsgaeredményekkel, utaselégedettségi felmérésekkel, dolgozói felmérésekkel, vezetői interjúkkal stb. Egy dolgozók körében végzett felmérés szerint az állomány kétharmada szeretne szakmailag továbblépni és fejleszteni a tudását, ami alátámasztja a tréning központ szükségességét is.