Dr. Fábián Ágnes

CEO

Henkel Magyarország Kft.

Akkor tudunk fenntartható és felelős vállalatként piacképesen működni, ha a keresletet is alakítjuk, és népszerűsítjük a fenntarthatósági ismereteket, trendeket, magatartást. A fogyasztók formálásának két célzott módja lehet, a munkatársaink képzése, s rajtuk keresztül a jövő generációjának oktatása. A Fenntarthatósági Nagykövetek Programunkkal ezt a két célcsoportot fejlesztjük, és bízunk benne, hogy ezáltal hatással vagyunk a teljes hazai társadalomra is.

Fenntarthatósági Nagykövetek Program

Iparág: FMCG

Teljesítés éve: 2016

Fenntartható életmód


Milyen makroszintű fenntarthatósági kihívás megoldáshoz járul hozzá?

A fogyasztók felhatalmazásával a fenntartható termékek és szolgáltatások iránti kereslet növelése a megbízható, elérhető, érthető és felhasználóbarát fogyasztói információk, kommunikáció és szemléletformálás révén

További célok amihez hozzájárul:

Mi a megoldás?

A program a Henkel Magyarország Kft. munkatársainak önkéntes szerepvállalásán alapszik és a szemléletformálás multiplikátor hatására alapul. A program keretén belül kollégáink megismerkedhetnek a fenntarthatóság kérdéskörével, elveivel, gyakorlataival. Az oktatás segítségével nemcsak a vállalati kultúra fejlődik, de a munkatársakon és saját családjaikon, háztartásaikon keresztül a magyar lakosság egészére is hatással lehet a program. A tanfolyamot elvégző munkatársaink Fenntarthatósági Nagykövetté válnak, és általános iskolákat látogatva kisdiákoknak tartanak játékos tanórákat, ahol a gyerekek megtanulhatják például azt, hogyan spóroljanak a vízzel és árammal. Így tudásukat megosztva a jövő generációját is fenntarthatóságra oktatják nagyköveteink.

Mi az üzleti kapcsolódás?

A Henkel Magyarország Kft.-nél meggyőződésünk, hogy egy üzleti szervezet csak úgy maradhat fent és gyakorolhat hatást a társadalomra, ha jól teljesít. Ehhez pedig az szükséges, hogy a vásárlók és közvetetten a társadalom számára több értéket teremtsünk. Természetesen a jó pénzügyi eredményeken túlmutatva. Ezt szolgálja ez a program is. Miután termékfejlesztésünk és gyártási folyamataink során is kiemelt szempont, hogy a fenntarthatósággal összhangban működjünk, munkatársaink szemléletformálása is közös érdek. Az oktatás során marketingetikai elveket betartva a termékeinket és márkáinkat nem reklámozzuk a gyermekek előtt.

Eredmények és hatás

Magyarországon eddig a Fenntarthatósági Nagykövetek 56 alkalommal tartottak oktatást 33 magyarországi iskolában, amelyeken közel 1400 gyerek vett részt. A Fenntarthatóság Nagykövet Programot az Önkéntes Központ Alapítvány pályázatán „Az év vállalati önkéntes programjának” választották tavaly decemberben. A program hatását az iskoláktól kapott visszajelzésekből tudjuk mérni, amiből kiderül, hogy szükség van átfogó fenntarthatósággal kapcsolatos oktatásra, vagyis hiánypótló tevékenységünk. A programra az igényt a megtartott órák és a résztvevők számából mérjük, hatásmérésre eddig még nem volt alkalmunk, vagyis annak feltárására, hogy a gyermek személete (és magatartása) változik-e az oktatás eredményeképpen. Munkatársaink elkötelezettebbek fenntarthatósági értékeink mindennapi gyakorlattá való átültetésében és a vállalat iránti lojalitásuk is nő a programban való részvétel által.