Joerg Bauer

CEO

Tungsram Group

Célunk olyan világszínvonalú LED- és okosmegoldások kifejlesztése, amelyeket sikerrel használhatnak a precíziós beltéri növénytermesztés területén tevékenykedő vállalkozások.

Agritech üzletág

Iparág: Energia

Teljesítés éve: 2018 óta

Élelmezés és természet


Milyen makroszintű fenntarthatósági kihívás megoldáshoz járul hozzá?

A fenntartható gazdálkodásból származó alapanyagok arányának növelése; a helyi beszállítók, az élelmiszer-előállítók és kereskedelmi láncok együttműködésének erősítése, értékteremtő és helyi erőforrásokra építő regionális élelmiszerrendszerek fejlesztése

További célok amihez hozzájárul:

Mi a megoldás?

A Tungsram megoldásával különböző típusú LED-eket kombinálhatunk a növekedés ösztönzése érdekében. Emellett testre szabhatjuk a LED-es választékot is az egyedi igényeinknek megfelelően. Egy globális változás közepén vagyunk, és az élelmezésbiztonság kulcsfontosságú prioritás volt és a jövőben is az lesz. A világ népessége növekszik, mely megköveteli az élelmiszerek termelési mennyiségének növelését, amely megfizethető, sokszínű és mindenki számára elérhető kell legyen egyszerre. Innovatív vállalatként a Tungsram Agritech meggyőződése, hogy a siker kulcsa az új technológiák alkalmazása. A világítás technika területén szerzett 120 éves tapasztalatát a Tungsram Group most kifejezetten az üvegházi világításra és a vertikális farmokra összpontosítja. Célunk, hogy világszínvonalú LED-es világítást és intelligens megoldásokat kínáljanak a mezőgazdasági termelőknek és gazdáknak, precíziós beltéri gazdálkodási tevékenységeikhez.

Mi az üzleti kapcsolódás?

A Tungsram korábbi fő termékének számító hagyományos világítás (nem-LED) iránti kereslet világszerte csökken. Ezzel az innovatív megoldással a vállalat új területen hasznosítja világítástechnikai szakértelmét, amellyel exponenciálisan növekvő, jövőbiztos iparágban (beltéri növénytermesztés) szerezhet kisebb piaci részt, és ellensúlyozhatja a forgalomcsökkenést. Az Agritech üzletág teljesen új innovációs folyamat révén jött létre, amelyben meglévő munkatársak átképzésével, tudásának transzformációjával, valamint új szakértelem bevonásával értünk el egy korábban nem létező termékportfóliót.

 

Eredmények és hatás

A gondolat megszületésétől kezdve kevesebb mint két év termékfejlesztés után már teljesültek az első nagyobb megrendelések, a FAO pedig saját weboldalán az egész világon egyetlen vállalatról tesz említést beltéri növénytermesztés kapcsán (Tungsram Agritech Growth Cabinet). Az első számú KPI az értékesítési eredmény, a második számú pedig egy olyan K+F vertikális farm létrejötte Budapesten, amely másokkal együtt a magyar agrárkutatást ismét a világ élvonalába segítheti. A termékfejlesztés piaci párbeszéden alapul, a kereslet határozza meg az irányát, a kutatási eredmények pedig új utakat mutatnak meg a termelés szenzoros, szoftveres, öntözési stb. eljárásaiban.