Heiszler Gabriella
CEO
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.
„Fontos stratégiai célunk, amit a jelenlegi helyzet sem ír felül, hogy az áruházainkban egyre nagyobb teret kapjanak a minőségi magyar élelmiszeráruk. A csaknem 300 vállalkozást megmozgató Hungaricool by SPAR innovációs verseny azon kiemelt koncepciónk része, hogy a hazai termelők partnerei legyünk. Hiszünk a magyar kisvállalkozások erejében és tehetségében, és örömmel tölt el, hogy a hipermarketeink vásárlóit kiváló, színvonalas, új magyar termékekkel ismertethetjük meg”
Hungaricool by SPAR termékinnovációs program
Iparág: FMCG
Teljesítés éve: 2019 óta folyamatban
Élelmezés és természet
Milyen makroszintű fenntarthatósági kihívás megoldáshoz járul hozzá?
A fenntartható gazdálkodásból származó alapanyagok arányának növelése; a helyi beszállítók, az élelmiszer-előállítók és kereskedelmi láncok együttműködésének erősítése, értékteremtő és helyi erőforrásokra építő regionális élelmiszerrendszerek fejlesztése
További célok amihez hozzájárul:
Mi a megoldás?
2019-ben indult el a Spar új termékinnovációs versenye a Hungaricool. A nyertes termékekkel 2020 március végétől találkozhatnak a vásárlók a vállalat 34 INTERSPAR áruházában és az online shopban. A Hungaricool by SPAR tavalyi versenye során a szervezők a fenntarthatóságot is szem előtt tartó, kreatív élelmiszereket keresték. Az eredeti ízkombinációjú, újszerű és ötletes termékek a hazai forgalomban már megtalálhatóak, ám széles körben még nem érhetőek el, a legjobbnak ítélt fejlesztéseknek ezért nagy előrelépést jelent, hogy 2020. március végétől az összes INTERSPAR áruház kínálatába veszi azokat, és a SPAR online shopjában is megtalálhatóak leszek.
Mi az üzleti kapcsolódás?
Az áruházlánctól a 2019-ben legkiválóbbnak minősített nyolc termékinnováció minden támogatást megkap, hogy a piacra jusson, minél jobb hatékonysággal, minél szélesebb vevőközönséghez jusson el. A Hungaricool by SPAR Mentor Programban a piacismereti tudásátadás kiterjedt minden területre, úgy, mint marketing, piackutatás, beszerzés, vállalati és vállalkozási jog, minőségismeret és minőségirányítás, logisztika, pénzügy. A tréningen olyan mentorok is részt vettek, akik a logisztika, a diszpozíció, a beszerzés vagy a termékdesign-tervezés terén járatosak. A vállalat a jelenlegi helyzet kihívásai közepette ezzel is segíteni tudja a magyar élelmiszeripari kisvállalkozásokat. A segítség különösen nagy jelentőséggel bír a mostani időszakban, a koronavírus járvány okozta gazdasági nehézségek kezelésének hatásfokát minden olyan megoldás és intézkedés növeli, amely a termelés és gazdálkodás javítását célozza.
Eredmények és hatás
A nyertes termékek kellőképpen figyelemfelkeltő árukihelyezéséről a SPAR kifejezetten erre a célra tervezett egyedi termékhűtőkkel és állványokkal gondoskodik. Az üzletlánc az egyedülálló programjával, tekintettel a koronavírus világjárványra, fontos segítséget nyújt a magyar agráriumnak és feldolgozóiparnak.