Zuggó Balázs

vezérigazgató

Daikin Hungary Kft.

Tudatában vagyunk környezetvédelmi felelősségünknek és ennek megfelelően a környezeti fenntarthatóság irányelveink és gyakorlatunk központi elemét képezi. Termékeinket a környezetvédelmi irányelvek szerint gyártjuk és forgalmazzuk, mert ez úgy üzleti, mint környezetvédelmi szempontból is a legjobb megoldás.

Vízszűrő berendezések telepítése az irodában

Iparág: Gyártás

Teljesítés éve: 2018

Víz


Milyen makroszintű fenntarthatósági kihívás megoldáshoz járul hozzá?

A vízelosztás- és használat hatékonyságának javítása

További célok amihez hozzájárul:

Mi a megoldás?

Átgondoltuk, hogy melyek azok a területek, ahol a mi irodánk is példamutatóan és hatékonyan tud tenni a fenntarthatóságért, a környezet védelméért a főtevékenységen kívül esően. Az egyik ilyen környezetterhelő pont irodánkban a palackozott víz fogyasztása.

Ennek gyakorlatán szerettünk volna változtatni, és tudatosabb fogyasztókként viselkedve a keletkező PET hulladék jelentős csökkentését tűztük ki célul.

A megvalósításhoz vízhálózatra kötött vízadagoló berendezéseket helyeztünk el, melyek alkalmasak hideg, meleg és széndioxiddal dúsított víz előállítására is.

Az oktatóban ballonos vízadagoló áll rendelkezésre, a szerviztechnikusoknak továbbra is van palackozott víz, melyet a munkaterületre magukkal tudnak vinni. A kényelmesebb vízfogyasztáshoz pedig biztosítottunk a kollégák számára egy BPA mentes anyagból készített 0,6 L-es, névre szóló kulacsot.

A megvalósítás az ötlettől a beüzemelésig 8 hetet vett igénybe. Ez idő alatt elkészült az a háttéranyag, amely megalapozta a döntést és a kollégák kérdéseire is választ adott, kiválasztottuk a vízadagoló berendezést, kiépítették a szükséges csatlakozásokat, megfelelő BPA mentes kulacsot találtunk és feliratoztattuk.

Mi az üzleti kapcsolódás?

Átlagosan évi több, mint 10.500 db PET palackkal kevesebb szemetet termelünk, ez körülbelül 75 % PET palack felhasználás csökkentést, és 65 %-os költségcsökkentést jelent vállalatunk számára.

A business case is abban rejlik, hogy más vállalatok számára is adaptálható.

Eredmények és hatás

Erős belső, kampányszerű kommunikáció volt szükséges ahhoz, hogy meggyőzzük a munkatársakat a bevezetett intézkedés hasznosságáról és fontosságáról. Végeredményben nem csak a környezetterhelést csökkentettük, de a munkatársaink fenntarthatósági szemléletét is erősítettük.