Zuggó Balázs
vezérigazgató
Daikin Hungary Kft.
Tudatában vagyunk környezetvédelmi felelősségünknek és ennek megfelelően a környezeti fenntarthatóság irányelveink és gyakorlatunk központi elemét képezi. Termékeinket a környezetvédelmi irányelvek szerint gyártjuk és forgalmazzuk, mert ez úgy üzleti, mint környezetvédelmi szempontból is a legjobb megoldás.
Vízszűrő berendezések telepítése az irodában
Iparág: Gyártás
Teljesítés éve: 2018
Víz
Milyen makroszintű fenntarthatósági kihívás megoldáshoz járul hozzá?
A vízelosztás- és használat hatékonyságának javítása
További célok amihez hozzájárul:
Mi a megoldás?
Átgondoltuk, hogy melyek azok a területek, ahol a mi irodánk is példamutatóan és hatékonyan tud tenni a fenntarthatóságért, a környezet védelméért a főtevékenységen kívül esően. Az egyik ilyen környezetterhelő pont irodánkban a palackozott víz fogyasztása.
Ennek gyakorlatán szerettünk volna változtatni, és tudatosabb fogyasztókként viselkedve a keletkező PET hulladék jelentős csökkentését tűztük ki célul.
A megvalósításhoz vízhálózatra kötött vízadagoló berendezéseket helyeztünk el, melyek alkalmasak hideg, meleg és széndioxiddal dúsított víz előállítására is.
Az oktatóban ballonos vízadagoló áll rendelkezésre, a szerviztechnikusoknak továbbra is van palackozott víz, melyet a munkaterületre magukkal tudnak vinni. A kényelmesebb vízfogyasztáshoz pedig biztosítottunk a kollégák számára egy BPA mentes anyagból készített 0,6 L-es, névre szóló kulacsot.
A megvalósítás az ötlettől a beüzemelésig 8 hetet vett igénybe. Ez idő alatt elkészült az a háttéranyag, amely megalapozta a döntést és a kollégák kérdéseire is választ adott, kiválasztottuk a vízadagoló berendezést, kiépítették a szükséges csatlakozásokat, megfelelő BPA mentes kulacsot találtunk és feliratoztattuk.
Mi az üzleti kapcsolódás?
Átlagosan évi több, mint 10.500 db PET palackkal kevesebb szemetet termelünk, ez körülbelül 75 % PET palack felhasználás csökkentést, és 65 %-os költségcsökkentést jelent vállalatunk számára.
A business case is abban rejlik, hogy más vállalatok számára is adaptálható.
Eredmények és hatás
Erős belső, kampányszerű kommunikáció volt szükséges ahhoz, hogy meggyőzzük a munkatársakat a bevezetett intézkedés hasznosságáról és fontosságáról. Végeredményben nem csak a környezetterhelést csökkentettük, de a munkatársaink fenntarthatósági szemléletét is erősítettük.