Fasimon Sándor

ügyvezető igazgató

MOL Nyrt.

Vállalatunk elkötelezett a sokszínűség és munkahelyi diverzitás iránt, ennek egyik pillére a női munkaerő olajipari tevékenységének segítése. A Female Engineers MOL Programme célja, hogy a – kijelölt egyetemeken tanuló – kitűnő képességű és kimagasló tanulmányi eredményű nappali tagozatos női hallgatóknak nyújtson támogatást.

„Female Engineers” MOL Programme

Iparág: Energia

Teljesítés éve: 2016 óta

Foglalkoztatás


Milyen makroszintű fenntarthatósági kihívás megoldáshoz járul hozzá?

A nők vezetői szerepvállalásának ösztönzése, az üzleti szektor döntéshozó testületeiben a sokszínűség növelése, a női vállalati közép- és felsővezetők arányának 20%-ra növelése

További célok amihez hozzájárul:

Mi a megoldás?

A Female Engineers MOL Programme a MOL egyedülálló programja, melynek célja, hogy a – kijelölt egyetemeken tanuló – kitűnő képességű és kimagasló tanulmányi eredményű nappali tagozatos női hallgatóknak nyújtson támogatást. Emellett a MOL felajánlja a részvételt a Nemzetközi Olaj- és Gázkonferencián, illetve a kiválasztottnak lehetősége adódik belülről megfigyelni és részt venni a nemzetközi olajvállalat működésében. Megismeri a folyamatokat, a cég felépítését, és előbb gyakornoki pozíciót, később pedig álláslehetőséget ajánl fel a győztes pályázónak a MOL.

A vállalat elkötelezett a sokszínűség és munkahelyi diverzitás iránt, ennek egyik pillére pedig a női munkaerő olajipari tevékenységének segítése. A vállalatban a női munkavállalók aránya 20% körüli, a program ezt szeretné növelni a jövőben úgy, hogy elősegíti a női hallgatók pályáját olajipari és mérnöki szakokon.

A programot az üzleti igény alapján a MOL HR szervezet hozta létre, kezdettől bevonva az üzleti területek képviselőit és a releváns társszervezeteket. A résztvevők megszólítását célul kitűző kampány 2016-ban indult először, ennek előkészítése és kivitelezése fél évet vett igénybe.

A fő kihívás a megfelelő kommunikációs csatornák megtalálása és a fiatal női hallgatókat megszólító üzenetek megfogalmazása.

A fenntarthatósághoz elengedhetetlen a régió egyetemeivel stratégiai kapcsolat kiépítése és a munkáltatói márka folyamatos erősítése, hogy a diákok számára vonzó munkahelyként legyünk jelen a piacon.

Mi az üzleti kapcsolódás?

A vállalat vezetése elkötelezett, hogy a tehetséges női hallgatók elhelyezkedését segítse a MOL-on belül, ezért a program zsűrizésében és a résztvevőkkel történő találkozókon személyesen vesznek részt, és többen mentorként is segítik a fiatalokat.

Eredmények és hatás

2016-ban 69 jelentkezőből 3 főt választottunk ki nyertesként: egy horvát, egy pakisztáni és egy magyar diákot; a magyar diáklányt 2017-től a Growww frissdiplomás programunk keretében alkalmazzuk.

A hatás mérése: Női munkavállalók számának növelése; Employer brand erősítése; Mérnöki és olajipari utánpótlás biztosítása és erősítése.