Horváth Ágnes
ügyvezető igazgató
McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft.
A biciklizés egy dinamikus és egyben példamutató életmód és szabadidősport trend. Hiszünk a bringázásban, mint fenntartható, közösségépítő értékben. Hosszú távon köteleztük el magunkat mellette, és munkatársainkat is aktív részvételre ösztönözzük. Éttermeink nagy részében van bringatároló, a célunk pedig az, hogy minden éttermünknél, ahol ez lehetséges, legyen ilyen szolgáltatás.
BringaMánia szabadidősport szponzoráció
Iparág: Élelmiszer
Teljesítés éve: 2010 óta
Fenntartható életmód
Milyen makroszintű fenntarthatósági kihívás megoldáshoz járul hozzá?
A megelőző szemlélet népszerűsítésével és az egészséges életmódot támogató megoldásokkal a kiegyensúlyozott életmód és jóllét ösztönzése
További célok amihez hozzájárul:
Mi a megoldás?
A „McDonald’s BringaMánia” program legfőbb célkitűzése a biciklizés, mint széles körben elérhető tömegsport és fenntartható városi közlekedési mód népszerűsítése mellett az, hogy segítse a két keréken közlekedő felnőtteket és gyerekeket a kulturált, biztonságos bringázás elsajátításában.
A McDonald’s 2009-ben indította útjára a BringaMánia programot, amely a későbbiekben rendezvényekkel, weboldallal, applikációval és FB közösségi oldallal bővült, ahol a kerékpározással kapcsolatos legfontosabb információk is megtalálhatóak. Az applikáció például számos nagyvárosban segíti a bicikliseket kerékpáros útvonalak megmutatásával és útvonaltervezéssel.
A McDonald’s Bringamánia Tour de Balaton az ország legnagyobb kerékpáros túrájaként 2015 óta hívja fel az emberek figyelmét a mozgásra, szórakoztató bringás túrázási lehetőséget kínálva a Balaton körüli bringa utakon, változatos távokon, minden korosztálynak. A program az indulástól kezdve támaszkodik a hazai biciklis sportág és rendezvények szakértőjére, a Vuelta Kft. csapatára.
Mi az üzleti kapcsolódás?
A McDonald’s Bringamánia programja közvetíti a márka családok és fenntarthatóság iránti elkötelezettségét, mindezt a márka értékeivel összhangban egy széles közönség számára hozzáférhető, sokszínű aktivitáson, a bringázáson keresztül.
A McDonald’s a fenntartható életmód népszerűsítő programjával hozzájárul a mozgásszegény életmód elleni küzdelemhez, a kiegyensúlyozott életmód népszerűsítéséhez. A Bringamánia program ösztönöz az autózás alternatíváinak használatára, ezzel kiküszöbölve annak környezetszennyező hatásait, miközben a mozgás örömét is megismerteti az elért közönséggel.
Eredmények és hatás
2018-ban az előző év rekordját megismételve 3000-en tekerték le a Tour de Balaton egyes távjait, ami ma a legnagyobb biciklis túrának számít Magyarországon.
A McDonald’s Bringamánia Facebook oldala az elmúlt két évben másfélszeresére növekedett, jelenleg 55 ezer rajongóval a legnagyobb hazai online bringás közösséget tömöríti.
A Bringamánia mobil applikációt a 2016 őszi indulás óta több mint 20 ezren töltötték le.
A márka megítélése folyamatos javulást mutat, többek között a közösségi szerepvállalás elismertsége is jelentős mértékben növekedett az elmúlt években.