Christopher Laska

CEO

Telenor Magyarország Zrt.

A mobilinternet terjedése nemcsak kényelmesebbé teszi életünket, hanem jobbá is teszi a világot. Az év végére majdnem minden magyar településre eljut a Hipernet, melynek révén még a legkisebb falvakban élő gyerekek is ugyanazokhoz a tanulási lehetőségekhez férnek hozzá, mint nagyvárosi társaik. A Hipersuli programmal abban szeretnénk segíteni a gyerekeket, hogy hatékonyan és biztonságosan használják tanulásra a mobilinternetet és a mobileszközöket, szélesebb rálátást kapjanak a világra és tudatos internet-felhasználókká váljanak.

Hipersuli Oktatási Program

Iparág: IT, telekommunikáció

Teljesítés éve: 2015

Foglalkoztatás


Milyen makroszintű fenntarthatósági kihívás megoldáshoz járul hozzá?

A megfelelő szakmák, végzettségek és készségek elsajátításának támogatása annak érdekében, hogy hatékony legyen az oktatásból a foglalkoztatásba való átmenet

További célok amihez hozzájárul:

Mi a megoldás?

Innovatív, eredményesebb módszerekkel segíti a Telenor a fiatalokat a tanulásban, a pedagógusokat pedig az oktatásban, ily módon a gyerekek oktatása és készségfejlesztése terén biztosít támogatást az információs technológia segítségével. A projekt keretében közreműködő partnereinkkel együtt táblagépeket, internet-hozzáférést, biztonságos internetezésről szóló digitális oktatási anyagot, pedagógusképzést, valamint folyamatos technikai és szakmai támogatást biztosítunk a részt vevő pedagógusok és diákok számára a projekt időtartama alatt. Ezen felül a projektet végigkíséri egy pedagógiai és pszichológiai kutatás, mely révén értékes tapasztalatokkal gazdagodhatunk a reménybeli, nagyobb léptékű folytatás érdekében. A társadalom számára is, a gazdaság versenyképessége szempontjából is, és vállalatunknak is kiemelten fontos, hogy a mobil infokommunikációs technológia hozzájáruljon a társadalmi fejlődéshez. Ennek egyik fontos terepe a közoktatás, amely terület vállalatunk számára is kiemelt jelentőséggel bír.

Mi az üzleti kapcsolódás?

A Hipersuli nem profitorientált kezdeményezés, de mivel a Telenor alapszolgáltatásain keresztül igyekszik a közoktatást támogatni a mobil infokommunikációs technológia révén, s a társadalmi fejlődéshez hozzájárulni, így közvetetten üzleti célokat is teljesít. Egyfajta társadalmi befektetésnek tekinthető. Azzal, hogy a digitális írástudást, a biztonságos internethasználatot és a telekommunikációs eszközök hatékony használatát terjesztjük és az ezekhez szükséges készségeket fejlesztjük, hozzájárulunk makroszintű társadalmi célokhoz, amelyek vállalatunk versenyképességét is befolyásolják. Így a digitális technológia iskolai oktatásban való hasznosítása hosszú távon üzleti előnyökkel is járhat a vállalat részére, bár a projektnek ez nem kifejezett célja.

Eredmények és hatás

A modell projekt 2015 tavaszán összesen 15 osztályban indult útjára az ország 5 iskolájában, amely 32 közvetlenül bevont pedagógust és 350 diákot jelent. Ugyanakkor már a 2013-2014-es tanévben futott egy pilot projekt egyetlen osztályban, mely kísérlet legfőbb eredményének tartjuk, hogy a tanárok számára elősegíthettük a differenciált oktatást, a gyerekek számára pedig izgalmasabbá tehettük a tanulást. Emellett pedig hatékony együttműködést alakítottunk ki a tanárokkal, szülőkkel, oktatási és oktatáspolitikai szakemberekkel.