Thomas Narbeshuber
CEO
BASF Hungária Kft.
A stratégiánk olyan innovációkon alapszik, amelyek lehetővé teszik, hogy a gazdálkodók az egyre növekvő népességet élelmiszerrel lássák el, és olyan kihívásokkal nézzenek szembe, mint a szántóföldek korlátozott rendelkezésre állása, a betegségek okozta nyomás, továbbá az éghajlatváltozás.
Agrár digitalizáció
Iparág: Gyártás
Teljesítés éve: folyamatban
Élelmezés és természet
Milyen makroszintű fenntarthatósági kihívás megoldáshoz járul hozzá?
A fenntartható gazdálkodásból származó alapanyagok arányának növelése; a helyi beszállítók, az élelmiszer-előállítók és kereskedelmi láncok együttműködésének erősítése, értékteremtő és helyi erőforrásokra építő regionális élelmiszerrendszerek fejlesztése
További célok amihez hozzájárul:
Mi a megoldás?
A BASF mezőgazdasági üzletág új stratégiai célja, hogy a vetőmag, a növényvédelem és a digitális megoldások teljes összekapcsolásával támogassa a gazdálkodók sikerességét Magyarországon és világszerte. 2029-re az elindított új projektek száma eléri a 30-at. Ezek a megoldások új vetőmagokkal és fajtákkal, gyomirtószerekkel, fenntartható gyapottermesztési megoldásokkal, digitális termékekkel és egyéb új formulációkkal bővítik a termékválasztékot. A BASF fejlesztéseivel igyekszik orvosolni a talajban megjelenő tápanyagvesztés és az ammónia-kibocsátás problémáját, ugyanis az erre a célra ajánlott Limus® CL ureázgátló jelentősen mérsékli a nitrogénveszteséget, ami egyben a környezetterhelést is csökkenti. A fenntartható gyapottermesztéshez a BASF a Fibermax® és Stoneville® elnevezésű vetőmagokat fejlesztett ki. Ezek a növények a gazdáktól egészen a kiskereskedőig követhetőek, és a fogyasztóknak jelzik, hogy a megvásárolt gyapotból készült ruhadarab méltányos, felelős módon készült. Az úttörő Xarvio™ Field Manager applikációjuk, mely segítségével bármikor ellenőrizhető a szántóföld állapota, már több mint 30 országban naponta félmillió termelő mindennapjait könnyíti meg.
Mi az üzleti kapcsolódás?
A BASF 2029-ig több mint 30 új termék bevezetésére készül, hogy a vállalat a lehető legjobban tudja támogatni ügyfeleit az időjáráshoz kötődő kockázatok és a betegségek okozta károk csökkentésében.
Eredmények és hatás
A vállalat csak 2019-ben 879 millió eurót költött kutatásra és fejlesztésre a Mezőgazdasági Megoldások divízión belül, amely körülbelül a szegmens értékesítéseinek 11%-át jelenti. A BASF szerint innovációs mezőgazdasági megoldásainak potenciális eladási csúcsa várhatóan meghaladja majd a 7,5 milliárd eurót.