Gazsi Zoltán

CEO

Eisberg Hungary Kft.

A WHO ajánlása alapján 400 gramm zöldséget-gyümölcsöt kellene fogyasztanunk naponta, amitől messze elmarad a hazai felnőtt lakosság az átlagosan 150-200 grammnyi zöldségfogyasztással – ami ráadásul igaz a gyerekekre is. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy jelenleg Magyarországon a gyerekek 20 százaléka túlsúlyos. A társadalmi igény és üzleti érdekünk egy irányba mutat, ám kreatív fejlesztéseket és eszközöket igényel, ami messze túlmutat a szokásos üzletmenet módszerein. A zöldségkultúra és kiegyensúlyozott táplálkozás népszerűsítését összekötjük a közösségépítéssel, kreatív kommunikációval, játszva tanulással – de ami ennél is fontosabb, a termékfejlesztéssel is. Üzleti partnereinkkel, vevőinkkel közösen gondolkodva születnek ötleteink, mint például a FrissNass gyereksaláta, melynek megszületését a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége inspirálta, és melynek bevételéből egyúttal a Bátor Tábor áldozatos munkáját is támogatjuk.

FrissNass gyereksaláta bevezetése

Iparág: Élelmiszer

Teljesítés éve: 2015

Élelmezés és természet


Milyen makroszintű fenntarthatósági kihívás megoldáshoz járul hozzá?

Az élelmiszerhulladék jelentős csökkentése

További célok amihez hozzájárul:

Mi a megoldás?

A hazai zöldségfogyasztás messze elmarad a szakértői ajánlásoktól és az európai átlagtól is, a szülői tudatosság hiánya pedig sajnos nagyban hozzájárul a jelenlegi helyzet fennmaradásához: már a gyermekek is egészségtelenül táplálkoznak, hiszen gyakran rossz szülői példát követnek. Folyamatosan növekszik a túlsúlyos gyerekek és felnőttek aránya, amin sürgősen változtatni kell. Az eisberg erre kínál megoldást: új termékünkkel, a FrissNass gyereksalátával nemcsak a gyerekekre, de egyúttal a szülőkre is hatni szeretnénk. Az egészséges CHIPS ötlete népszerű lett a gyerekek körében: a sárgarépa pálcikák és piros kaliforniai paprika mellé nagy szeletekre vágott, ropogós és könnyen megszerethető jégsalátát is csempésztünk. Miközben kiegyensúlyozott életmódot támogató megoldást nyújtunk fiatal fogyasztóinknak, egyúttal reagálunk rohanó világunk és divathullám generálta igényekre is. A termékfejlesztést a Magyar Dietetikusok Országos Szervezetének bevonásával végeztük. A zöldségkultúra fejlesztése érdekében számos kreatív ötlettel leptük meg a családokat: kiadtuk a Zöldségmesék című mesekönyvet, a Salátamánia zenei gyerek CD-t, megszerveztük a Salibuli közösségi rendezvényt, készítettünk egy zöldség bábelőadást, és számos családi és gyerek rendezvényen, kórházakban, óvodákban, iskolákban igyekszünk játékos formában a gyerekekhez közel hozni a saláták, zöldségek egészséges világát. Csatlakoztunk a Magyarország Átfogó Egészségvédelmi Szűrőprogramhoz is, a programon keresztül is igyekszünk hozzájárulni a kiegyensúlyozott táplálkozás népszerűsítéséhez és egy egészségesebb társadalom kialakításához.

.

Mi az üzleti kapcsolódás?

A FrissNass gyereksaláta nagy népszerűségre tett szert, néhány hónap alatt már sikerült 50.000 csomagot értékesítenünk, vagyis piacképes termékfejlesztésről beszélünk. Üzleti érdekünk összhangban van a társadalmi érdekkel: a lakosság egészséges életmódjának és zöldségfogyasztásának növelése közös cél.

Eredmények és hatás

A FrissNass termék sikere túlmutat a termék közvetlen értékesítési számain. A gyermekeken keresztül számos családhoz bekerült a friss, konyhakész zöldség, hatva ezzel a felnőttek egészségesebb táplálkozására is. Bízunk abban, hogy ez a projekt is hozzájárul ahhoz, hogy egyre többször kerüljön nyers zöldség és saláta a családok asztalára. A FrissNass termék értékesítéséből befolyt árbevétel egy részéből és a Salibuli rendezvény teljes bevételéből a Bátor Tábort támogatjuk: idén közel egy millió forinttal segítettük a rászoruló gyermekek gyógyításáért dolgozó civil szervezet működését.