Bujdosó Andrea
az Igazgatóság elnöke
Shell Hungary Zrt.
Az otthoni munkavégzés lehetősége megkülönböztet bennünket a munkaerőpiacon és vonzóvá teszi a munkáltatói márkánkat. A célokat és a határidőket pontosan meg kell határozni, de a rugalmasság nyújtása egyéb téren – például a munkavégzés helyének megválasztásában – megtérül, ugyanis nagy mértékben növeli a munkatársak elkötelezettségét és lojalitását a vállalat iránt.
Rugalmas munkavégzés a gyakorlatban
Iparág: Kiskereskedelem
Teljesítés éve:
Foglalkoztatás
Milyen makroszintű fenntarthatósági kihívás megoldáshoz járul hozzá?
A hátrányos helyzetűek teljes értékláncra kiterjedő integrált foglalkoztatásának növelése a népességben betöltött arányukat megcélozva, különös tekintettel a fiatalokra és kisebbségekre
További célok amihez hozzájárul:
Mi a megoldás?
A Shell Hungary zRt.-nél már többéves múltja van a rugalmas munkavégzésnek, azon belül is az otthoni munkavégzés támogatásának.
Az otthoni munkavégzést három fő tényező ösztönzi:
Az otthoni munkavégzést megfelelő infrastruktúrával (pl. laptop, mobil telefon), a kereteket és felelősségeket világosan meghatározó irányelvekkel, valamint célirányos képzéssel is támogatjuk.
A rugalmas munkavégzés fenntartásában nagy szerepet játszik a bizalomra épülő, teljesítmény fókuszú és egyéni fejlődést támogató vállalati kultúra. A vezetőképzési programunkban is érintjük a virtuális csapatirányítás kihívásait.
Mi az üzleti kapcsolódás?
Az otthoni munkavégzés lehetősége támogatja a munkavállalóinkat a munka-magán élet egyensúlyának megteremtésében, növeli a lojalitást. Munkavállalóink megtartása mellett elősegíti, hogy vonzóak legyünk a jelen és jövő generációja számára is a munkaerőpiacon. Továbbá kisebb irodára van szükségünk, hatékonyabb, alacsonyabb költségű irodát tartunk fent.
Eredmények és hatás
Az otthoni munkavégzés mértéke munkakörönként változó, de legalább a heti 1 napos munkavégzés munkakörök többségében lehetséges és támogatott.
A program eredményessége elsősorban a munkatársak elkötelezettségében és az alacsony fluktuációban nyilvánul meg. Emellett nagymértékben hozzájárul a munkahelyi brand építéséhez, továbbá hozzájárul a női vezetők számának növeléséhez. Ezen a területen az utóbbi években szép eredményeket értünk el: jelenleg az igazgatóság 40%-át, a felsővezetés 32%-át és a középvezetésünk 43%-t nők adják.