Dr. Thomas Narbeshuber
a BASF közép- és kelet-európai régióvezetője
BASF SE
Tapasztalataink a Sustainable Solution Steering megoldással azt mutatják, hogy ez egy nagyon hatékony eszköz arra, hogy aktívan fejlesszük portfóliónkat olyan megoldások irányába, amelyek nagyobb mértékben hozzájárulnak a fenntarthatósághoz. A módszer segít elérni a magunk által kitűzött ambiciózus fenntarthatósági célokat, és egyben ügyfeleinket is egyedülálló fenntarthatósági megoldásokkal támogathatjuk általa.
Sustainable Solution Steering
Iparág: Vegyipar
Teljesítés éve: 2012
Fenntartható életmód
Milyen makroszintű fenntarthatósági kihívás megoldáshoz járul hozzá?
A fenntartható termékek és szolgáltatások megfelelő választékának biztosítása, ami elérhető és megfizethető a lakosság többsége számára, s ezáltal a fenntartható fogyasztói magatartás elterjedésének ösztönzése
További célok amihez hozzájárul:
Mi a megoldás?
Ügyfeleink a BASF-tól olyan következetes és innovatív megoldásokat várnak, amelyeket mindig kaptak. Ugyanakkor arra törekszenek, hogy ők is hozzájáruljanak egy fenntarthatóbb jövőhöz, ahol a környezettudatosság és társadalmi felelősségvállalás együtt jár a nyereséges üzleti tevékenységgel. Ezért együttműködünk ügyfeleinkkel a fenntarthatóbb megoldások megteremtésében és vezetésében, ami mindkét félnek jó üzleti lehetőség is.
A ügyfeleink iparágainak mozgatórugóit és kérdéseit pontosan kell ismernünk ahhoz, hogy felmérhessük minden egyes termékünk fenntarthatósági hozzájárulását az adott alkalmazásban.
A Sustainable Solution Steering megközelítéssel értékeljük az egész értékláncot, figyelembe véve az iparági és régióspecifikus változókat. Törekszünk arra, hogy egyensúlyt érjünk el a fenntarthatóság három dimenziója között:
Minden megoldás a négy kategória valamelyikébe tagozódik („Gyorsító”, „Jól teljesítő”, „Átmeneti”, „Kihívásokkal küszködő”) a fenntarthatósághoz való hozzájárulásának megfelelően. Bár a különböző iparágaknak sajátos igényei vannak, képesek vagyunk bekategorizálni a Gyorsító megoldásainkat az előre meghatározott egyetemes fenntarthatósági előnyök szerint (például erőforrás-hatékonyság).
Mi az üzleti kapcsolódás?
Ez a részletes elemzés és az átlátható osztályozás lehetővé teszi számunkra, hogy javítsuk az egyedi megoldásokat és alakítsuk az egész portfoliót. Ezenkívül lehetővé teszi a fenntarthatóság további integrálását stratégiai, K + F és ügyfélszolgálati folyamatainkba. A célok a következők:
Eredmények és hatás
A „gyorsító” termékek jelentősen hozzájárulnak az értéklánc fenntarthatóságához. Ezért 2015-ben konkrét célt tűztünk ki magunknak: 2020-ig a „gyorsító” termékek értékesítésének arányát 28% -ra növeljük.
Minden olyan termék esetében, amelyek „kihívásokkal küszködőnek” minősülnek, és nem felelnek meg a legfontosabb fenntarthatósági kritériumainknak, gyors cselekvési terveket dolgozunk ki. Ezek a cselekvési tervek magukban foglalhatják a kutatási projekteket, a reformulációkat, vagy akár azt, hogy egy terméket egy alternatív termékkel helyettesítsünk. Öt éven belül szeretnénk oda eljutni, hogy ha egy termék „kihívásokkal küszködőnek” minősül, akkor beszüntetjük az értékesítését.