Shingo Kato

CEO

Toyota Central Europe Kft.

A vásárlók joggal várnak biztonságos, modern, kényelmes és hatékony gépjárművekre. Ráadásul a mobilitás iránti igény is fokozódik rohanó életmódunk eredményeképpen is. A Toyota elkötelezett, hogy kielégítse vásárlóinak igényét, ám közben egy fenntarthatóbb életmódra sarkallja őket megoldásaival. Nemcsak a termelés, gyártás során fellépő környezeti hatásainkat elemezzük, hanem például a használat során keletkező szén-dioxid lábnyomot is vizsgáljuk. A fenntarthatósági trendek és a jogszabályok is befolyásolják iparágunkat, ennek eredményeképpen például 95%-ban újrahasznosított anyagokból kell állnia egy gépkocsinak már. Termékportfóliónk a legújabb technológiákra épül és azon dolgozunk, hogy a hibrid autók széles körben terjedhessenek. Bár a Toyota és Lexus eladásainak 13%- a hibrid, azon dolgozunk partnereinkkel, érintettjeinkkel, hogy ezt folyamatosan növeljük.

Hibrid autók

Iparág: Autóipar, gyártás

Teljesítés éve: 2014

Fenntartható életmód


Milyen makroszintű fenntarthatósági kihívás megoldáshoz járul hozzá?

A fenntartható termékek és szolgáltatások megfelelő választékának biztosítása, ami elérhető és megfizethető a lakosság többsége számára, s ezáltal a fenntartható fogyasztói magatartás elterjedésének ösztönzése

További célok amihez hozzájárul:

Mi a megoldás?

Az általunk gyártott gépjárművek elkészítésénél már régóta figyelünk az iparágban élenjáró biztonsági, minőségi és környezetvédelmi szempontokra. A fenntarthatósági trendek és elvárások is arra sarkallják az autógyártókat, hogy a gyártás teljes folyamatában ügyeljenek a környezeti felelősségvállalásra. Ezt mutatja, hogy már közel 95%-ban újrahasznosított anyagokból áll össze egy teljes autó, ami napjainkban kerül le a gyártósorokról. Számunkra fontos, hogy folyamatosan fejlesszük termékeinket, figyelembe véve a felhasználói szokásokat is, hiszen sok környezeti terhelés autóhasználat során is jelentkezik. Ezért fontos, hogy a termékeinket a teljes életciklus alapján elemezzük, fejlesztéseink pedig minden terültre kiterjedjenek. Emiatt is előremutató megoldás a hibrid autók megjelenése.

Mi az üzleti kapcsolódás?

Termékportfóliónkat mindig igyekszünk környezettudatossági szempontból optimalizálni és folyamatosan fejleszteni. Meggyőződésünk, hogy a hibrid technológia egyre inkább elérhetővé váló, előremutató megoldás. Üzleti és szakmai partnereinkkel azon dolgozunk, hogy meggyőzzük a fogyasztókat és ösztönözzük őket a fenntartható életmód felé. Egyidőben ezzel megteremtjük azokat a külső és belső körülményeket, amik segítik a fenntarthatóbb gyártást, vállalati működést.

Eredmények és hatás

Évente 1,3 M hybrid autót gyártunk és ez 13%-a összgyártásunknak. Több mint 9 millió full hybrid Toyota és Lexus gépjármű fut az utakon világszerte. Egy hibrid autónk hasonló kategóriás, ám benzines társához képest kb. fele CO2-t bocsát ki NOx és koromemisszió nélkül. Ez a technológia már jelentős változást jelent az autók sokaságát tekintve és alapja a jövő hidrogén, üzemanyagcellás autóinak is.