Ratatics Péter

MOL-csoport, Fogyasztói Szolgáltatások Vezérigazgató-helyettes

MOL Nyrt.

“A MOL 2030-ig tartó stratégiájában leszögezte, hogy sokkal nagyobb szerepet szán a mobilitási szolgáltatásoknak: literek helyett kilométereket értékesít annak érdekében, hogy az úton lévők első számú választása legyen. Minden olyan szolgáltatást elérhetővé tesz, amely az utazásban, a közlekedésben segít, illetve abban, hogy minél kényelmesebb legyen az utunk. Ebbe a stratégiába tökéletesen illeszkedik a közösségi autómegosztás, amelyre kulcsszerep vár a jövő nagyvárosaiban. A közösségi autózásban élenjáró európai városok tapasztalatai szerint ugyanis egyetlen megosztott autó képes öt vagy akár tíz saját gépkocsit kiváltani. Ez a megoldás tökéletes eszköz a forgalom, a városokra jellemző zsúfoltság enyhítésére, ezzel párhuzamosan pedig a környezetre is jótékony hatással van.”

MOL Limo az autózás jövője

Iparág: Energia

Teljesítés éve: 2018. januártól

Fenntartható életmód


Milyen makroszintű fenntarthatósági kihívás megoldáshoz járul hozzá?

A fenntartható termékek és szolgáltatások megfelelő választékának biztosítása, ami elérhető és megfizethető a lakosság többsége számára, s ezáltal a fenntartható fogyasztói magatartás elterjedésének ösztönzése

További célok amihez hozzájárul:

Mi a megoldás?

A 21. század egyik legnagyobb kihívása, hogy csökkentse a közlekedés káros hatását, úgy, hogy a mobilitás pozitívumát megőrizze. E – látszólag ellentmondásos probléma egyik megoldása a megosztásos autózás lehet, amely a meglévő eszközök hatékonyabb kihasználásán alapul, illetve teret enged a károsanyag-kibocsátás nélküli elektromos autóknak, ezáltal segítve a környezeti és gazdasági fenntarthatóságot. Tapasztalatok szerint minden megosztott használatú jármű 5-10 magántulajdonút vált ki, ami csökkentheti a forgalmat, a parkoláshoz szükséges területet és hozzájárul a zaj- és légszennyezés mérsékléséhez.

 

A MOL a 2030 Enter Tomorrow stratégiájában különös hangsúlyt fektet a mobilitási szolgáltatások fejlesztésére, hagyományos működési ágainak kiterjesztésére. Az új üzleti modell egyik mérföldköveként 2018. januárban elindítottuk a közösségi autómegosztó szolgáltatást, a MOL Limot. Elsősorban azokat a környezettudatos közlekedni vágyókat célozzuk meg, akik az autóbirtoklással járó költségek nélkül élveznék a mobilitás előnyeit, ezzel is hozzájárulva a főváros levegőjének tisztaságához. A flotta 100 darab elektromos és 200 darab benzines Volkswagen Up! típusú autóból áll. A szolgáltatás a főváros 10 kerületére – a belváros mellett a forgalmasabb külső kerületekre – terjed ki. Működésünk első hónapjában elértük a 2018 egész évre tervezett regisztrációs számot, napi szinten több mint 1000 egyéni ügyfél használja a MOL Limot. A szolgáltatás bővítésével párhuzamosan 2020-ig Magyarországon 54 elektromos autótöltőt telepítünk.

Mi az üzleti kapcsolódás?

szóló üzleti stratégiájába, melynek egyik célkitűzése, hogy a MOL az úton lévők első számú választása legyen. Fő feladatunk, hogy kialakítsuk azokat az alternatívákat, amelyekben a fogyasztók mobilitásához, a megtett távolsághoz szükséges energiát és eszközöket biztosítani tudjuk. Akinek fontos a környezettudatosság, a mobilitás és a költséghatékony autózás, az jó partnerre fog találni a Limo-autókban. A MOL Limo közösségi autómegosztó szolgáltatás keretében 100 elektromos, valamint 200 benzinüzemű, könnyen kezelhető és takarékos Volkswagen Up! áll a felhasználók rendelkezésére. A szolgáltatási terület 60 km2-es, amibe a budapesti belső kerületek mellett a frekventált külső kerületek jelentős részei is beletartoznak. A MOL célja, hogy a szolgáltatás működési területét 2020-ra Budapest közigazgatási határáig kiterjessze, továbbá megduplázza a gépkocsi flottát. A NEXT-e konzorcium tagjaként elektromos gyorstöltőhálózatot építünk ki a régióban, összesen 252 berendezést a cseh határtól a Fekete-tengerig és az Adriáig biztosít majd áramtankolási lehetőséget 2020-tól.

Amellett, hogy a MOL Limo eszközt és lehetőséget biztosít a takarékos és környezettudatos mindennapi városi közlekedéshez, közösséget is épít, hiszen felhasználóink a közösségi média csatornáin keresztül kommunikálni tudnak egymással és a MOL Limoval, melynek a kölcsönös segítségnyújtás, informálás, kommunikáció a célja és eredménye. Ezáltal egy olyan lokális közösséget hoz létre, ahol a környezettudatosság áll fókuszban, és amely bővülő tagságának köszönhetően mindezt népszerűsíteni is tudja.

Eredmények és hatás

A MOL Limo népszerűsége a szolgáltatás elindulása óta töretlen a budapestiek körében: már több mint 30 ezer regisztrált ügyfelünk van, és a felhasználók csaknem 1 millió kilométert tettek meg az autókkal. A közösségi média csatornáin keresztül kedvelőinek, követőinek száma folyamatosan emelkedik, mely az intenzív és közvetlen kommunikáció egyik eredménye. A felhasználókkal való személyes kommunikációt a MOL Limo ügyfélszolgálat és autógazda csapat garantálja, akik – maguk is lelkes Limo felhasználóként – a hét minden napjának minden órájában elérhetőek a felhasználók számára telefonon, emailben és a közösségi média felületein egyaránt.

Az applikáció és a flotta folyamatos fejlesztésére, a szolgáltatások és a Limo zóna bővítésére, valamint az elkötelezett és lelkes csapatra alapozva a MOL Limo a MOL Csoport 2030 Enter Tomorrow stratégiájának célkitűzését vallja a magáénak, azaz hogy a vevők elsőszámú választása legyünk.