Robert Cooper

CEO (2016-ig)

Dreher Sörgyárak Zrt.

Izgalmas kihívás egy márkavezérelt iparág, cég életében, amikor a felelős működés azt jelenti, hogy egyszerre kell kielégíteni a fogyasztói igényeket és befolyásolni, hogy még felelősebbek legyenek. Ez nem megy egyik napról a másikra, hiszen hosszú évek során kialakult berögződéseket, tévhiteket, megszokásokat vagy időszakos rossz divathullámokat kell megváltoztatni. Egy sörgyártó cég magas szintű önszabályozás mellett a szemléletformálásban is ki tudja venni a részét, ha hiteles és elkötelezett partnereket talál. Így tettünk mi is az ittas vezetés és a várandósság alatti alkoholfogyasztás visszaszorítása érdekében.

Ésszel iszom – A felelős alkoholfogyasztás szabályai

Iparág: FMCG

Teljesítés éve: 2015 - folyamatos

Fenntartható életmód


Milyen makroszintű fenntarthatósági kihívás megoldáshoz járul hozzá?

A fogyasztók felhatalmazásával a fenntartható termékek és szolgáltatások iránti kereslet növelése a megbízható, elérhető, érthető és felhasználóbarát fogyasztói információk, kommunikáció és szemléletformálás révén

További célok amihez hozzájárul:

Mi a megoldás?

Az OECD adatai szerint a magyarok átlagosan 10,8 liter tiszta alkoholt fogyasztanak évente egy felnőtt lakosra vetítve, ennek 90 százalékát az ország egyötöde issza meg. A túlzott, felelőtlen alkoholfogyasztás negatív mentális, szociális vagy egészségügyi következményekkel járhat, amely sajnos Magyarországon is jelen van. A túlzott alkoholfogyasztás sok esetben a közlekedési balesetek okozója és az erőszakos cselekmények kiváltó oka is. Az Ésszel iszom! program különös hangsúlyt fektet arra, hogy figyelmeztessen az ittas vezetés veszélyeire is. A probléma orvoslásából jelentősen kiveszi a szerepét az ország vezető sörgyártója, amely a program keretei között, különböző szakmai szervezetekkel együttműködve kampányol a felelős alkoholfogyasztás mellett. A program különös hangsúlyt fektet arra, hogy figyelmeztessen az ittas vezetés, valamint a nők terhesség alatti alkoholfogyasztásának a veszélyeire, ami ma Magyarországon létező probléma, de jelenleg tabu témának számít. Ennek kapcsán indítottak egy eseménysorozatot, amelynek keretében hazai védőnőket képeztek magzati alkohol szindróma témában. A program célja, hogy a védőnők is széleskörű tájékoztatást tudjanak adni a magzati alkoholszindrómáról a megelőzéshez, felismerjék az esetleges tüneteket és megfelelően tudják kezelni azokat. A program célja, hogy az érintettek és az őket pozitívan befolyásolni képes szakemberek szemléletformálása hiteles, érthető, megbízható, naprakész formában történjen. Ez különösen fontos egy olyan országban, mint hazánkban, ahol a prevenciót biztosító finanszírozási háttér nem stabil, így a vállalatok által biztosított erőforrások, a szakmai függetlenséget biztosítva, kulcsfontosságúak a szakmának.

A felelős alkoholfogyasztás szemléletformálásának alapját a felelős üzleti stratégia, továbbá felelős értékesítés és marketing tevékenység adja. A sörgyárban kiemelkedően működik a reklám önszabályozás, amelyet külső féllel, az Önszabályozó Reklám Testülettel is hitelesít a vállalat.

Mi az üzleti kapcsolódás?

A Magyar Rendőrség és a Dreher Sörgyárak elindított programja, valamint a LÉTRA Alapítvány és a Dreher Sörgyárak együttműködése nagyon jó példa az állam és az üzleti, valamint a non-profit és üzleti szektor hatékony együttműködésének lehetőségeire. 2016-ban folytatódik ez az együttműködés és több különleges akcióra lehet számítani. A Dreher Sörgyár számára az efféle programok támogatása nem nehézséget jelent, hanem versenyelőnyt is ad a többi sörgyárral szemben, mégpedig azért, mert a felelős alkoholfogyasztás hirdetése növeli a fogyasztók tudatosságát és a vállalat iránti elköteleződést. Ezáltal a fogyasztók tudják, hogy olyan vállalat termékét vásárolják, ami foglalkozik az emberek egészségével, elégedettségével és a jövő nemzedékeinek tudatos szemléletformálásával.

Az önszabályozás nem önkorlátozást jelent, hanem hosszú távú stratégiai elhivatottságot, tudatos és felelős fogyasztói kör erősítését, amely nem csak a fogyasztás mennyiségében, de a márka választásában is tudatosan fog eljárni. S nem csak a fogyasztók, de a politikai és gazdasági döntéshozók is jutalmazzák a felelős vállalati működést.

Eredmények és hatás

2015-ben a mozgalmas nyári fesztivál időszakban a Veszprémi Rendőr-főkapitányság és a Dreher Sörgyárak közös akciót indítottak. Intenzív közúti ellenőrzést tartottak, aminek részeként 250 autóst igazoltattak és szondáztattak. A józan sofőröket a Dreher Sörgyárak munkatársai egy-egy doboz ízesített alkoholmentes Dreher 24 sörrel jutalmazták, ami a felelős és tudatos választást hivatott erősíteni, üzleti szempontból pedig a márkát népszerűsíteni.

A védőnők számára tartott 18 állomásból álló előadás sorozaton 1300 védőnő vett részt, akiknek a segítségével kiderült, hogy a nők terhesség alatti alkoholfogyasztása létező probléma, de egyelőre tabu téma Magyarországon. A magzatvédelem mellett a mostani fiatalok alkoholfogyasztásáról is szó esett, hisz a korai szokások, élmények meghatározóak lehetnek a későbbi családtervezés tekintetében.

A Dreher Sörgyárak nemzetközi hátterének köszönhetően az alkoholfogyasztási szokásokról kapott eredményeket más országok eredményeivel is össze tudják majd vetni, így arról is képet kaphatunk, hogy mennyire tér el az országos helyzet az átlagtól.