Pálinkás Zsolt

CEO

Tesco Global Áruházak Zrt.

Elfogadhatatlannak tartjuk, hogy évente 1,8 millió tonna élelmiszer-hulladék keletkezik hazánkban, miközben több százezren nélkülözésben élnek. A Tesco elkötelezett az élelmiszer-hulladék csökkentése mellett és nagyratörő célokat tűzött ki maga elé: közép-európai üzletágában egyetlen falat fogyasztásra alkalmas élelmiszer sem veszhet kárba, azaz minden olyan élelmiszert, amelyet nem tudunk értékesíteni, jótékonysági szervezeteken keresztül juttatunk el a rászorulókhoz. Büszkék vagyunk arra, hogy a magyarországi Tescónál már többéves múltra tekint vissza az élelmiszer-felesleg jótékony célú felajánlása. Egy év alatt több, mint 50 áruházunkban vezettük be az élelmiszer-mentő folyamatot, és így már havonta átlagosan 75 tonnát is meghaladó élelmiszer jut el áruházainkból a nélkülözésben élőkhöz. Reméljük, a jövőben egyre több partnerrel dolgozhatunk majd együtt, hogy a fogyasztásra még alkalmas élelmiszerek minél nagyobb arányban jussanak el rászorulókhoz

Élelmiszer-mentő program

Iparág: Kiskereskedelem

Teljesítés éve: folyamatban

Élelmezés


Milyen makroszintű fenntarthatósági kihívás megoldáshoz járul hozzá?

Az élelmiszerhulladék jelentős csökkentése

További célok amihez hozzájárul:

Mi a megoldás?

Az élelmiszer-hulladék menedzselése és csökkentése társadalmi és üzleti kihívás egyszerre nálunk. Ráadásul törekszünk rá, hogy amit lehet, élelmiszerként legyen felhasználva és ne váljon hulladékká. Programunk célja egyszerre környezeti és társadalmi: az áruházakban keletkező, már el nem adható, de még fogyasztásra alkalmas élelmiszerek arra rászorulók számára való adakozása. Ennek keretében az áruház dolgozói összegyűjtik a raktárakba kerülő élelmiszer-felesleget az Élelmiszerbank civil szervezet partnerei számára, akik pedig gondoskodnak arról, hogy a csomagok a megfelelő helyekre jussanak. Így megelőzzük, hogy ez hulladékká váljon és közben még segítünk is.

Mi az üzleti kapcsolódás?

Ezen fenntartható, eredményes működés révén folyamatosan csökkennek az áruházi készletek, de persze az elérhetőség biztosítása érdekében ez sosem jelent nullára való csökkentést. Az ebből származó üzleti előny a hulladékkezelési költség csökkentése, és a munkatársak vállalatról alkotott véleményének javulása főként.

Eredmények és hatás

Ez idáig 64 áruház csatlakozott a programhoz, közel 579 tonna élelmiszert sikerült megmenteni a program 2014. szeptemberi indulása óta (2015. október 31-ig). Emellett két áruházban tesztelik a zöldség-gyümölcs napi átadásának folyamatát. A mennyiségi adatokon túl, a program hatással van a munkatársak támogatására, hozzáállására, a programmal való azonosulásukra, kultúrafejlesztő és elkötelezettséget javít.