A fenntartható fogyasztás biztosítása a megfelelő kereslet és kínálat megteremtésével és az érintettek közötti bizalom helyreállítása megbízható információáramlás révén, mely egy jobb életminőséget eredményez az ökológiai korlátok figyelembevételével

Célok 2020

Fenntartható termékek és szolgáltatások

A fenntartható termékek és szolgáltatások megfelelő választékának biztosítása, ami elérhető és megfizethető a lakosság többsége számára, s ezáltal a fenntartható fogyasztói magatartás elterjedésének ösztönzése

Életciklus fejlesztés

A körforgásos gazdaság elveinek alapján a fogyasztás lábnyomának csökkentése a környezeti hatások mérése és csökkentése révén

Kiegyensúlyozott életmód

A megelőző szemlélet népszerűsítésével és az egészséges életmódot támogató megoldásokkal a kiegyensúlyozott életmód és jóllét ösztönzése

Fogyasztók felhatalmazása

A fogyasztók felhatalmazásával a fenntartható termékek és szolgáltatások iránti kereslet növelése a megbízható, elérhető, érthető és felhasználóbarát fogyasztói információk, kommunikáció és szemléletformálás révén

Mit tegyünk?

A BCSDH, tagvállalatainak vezetőivel közösen, a következő két ajánlást fogalmazta meg, amely segíthet az üzleti szférának megtenni a fenntartható életmód kapcsán kitűzött célok eléréséhez szükséges lépéseket:

1. Üzleti modellváltás a fenntartható termékek és szolgáltatások versenyképessé tétele érdekében

2. A fogyasztók szemléletformálása a márkákon keresztül a fenntarthatóság irányába

A BCSDH KEZDEMÉNYEZÉSE:

KÖRFORGÁSOS GAZDASÁG PLATFORM LÉTREHOZÁSA

A körforgásos gazdaságban rejlő üzleti lehetőség kiaknázása érdekében szükség van a vállalatok, a kormányzat és a tudományos szféra összefogására. A folyamat első és legfontosabb lépése a tudás és a tapasztalatok megosztása, melynek segítésére a BCSDH és együttműködő partnerei körforgásos gazdaság platformot hoznak létre.

Miért fontos ez nekünk?

Egyelőre alacsony azon fogyasztók, vásárlók aránya, akik hajlandóak és képesek is a fenntarthatóbb alternatívát választani mindennapjaik során. Környezetterhelő, nem kiegyensúlyozott életmód jellemző. Bár vannak már fenntartható termékek és szolgáltatások, azok általában szűk körnek, magas áron elérhetőek csak. A fogyasztói információk nem adnak hatékony támpontot a felelős döntéshozatalhoz, ráadásul bizalmatlanság is van azokkal szemben. Ugyanakkor a megfelelő mértékű kereslet kialakításával és kialakulásával tudjuk biztosítani, hogy a fenntartható üzleti megoldások piaci alapon is terjedjenek, fennmaradjanak, fejlődjenek.

Fenntartható életmód kiadvány

Infografika

Részletes leírás és felhasznált irodalom