A fenntartható fogyasztás biztosítása a megfelelő kereslet és kínálat megteremtésével és az érintettek közötti bizalom helyreállítása megbízható információáramlás révén, mely egy jobb életminőséget eredményez az ökológiai korlátok figyelembevételével
A fenntartható termékek és szolgáltatások megfelelő választékának biztosítása, ami elérhető és megfizethető a lakosság többsége számára, s ezáltal a fenntartható fogyasztói magatartás elterjedésének ösztönzése |
|
A körforgásos gazdaság elveinek alapján a fogyasztás lábnyomának csökkentése a környezeti hatások mérése és csökkentése révén |
|
A megelőző szemlélet népszerűsítésével és az egészséges életmódot támogató megoldásokkal a kiegyensúlyozott életmód és jóllét ösztönzése |
|
A fogyasztók felhatalmazásával a fenntartható termékek és szolgáltatások iránti kereslet növelése a megbízható, elérhető, érthető és felhasználóbarát fogyasztói információk, kommunikáció és szemléletformálás révén |
A BCSDH, tagvállalatainak vezetőivel közösen, a következő két ajánlást fogalmazta meg, amely segíthet az üzleti szférának megtenni a fenntartható életmód kapcsán kitűzött célok eléréséhez szükséges lépéseket:
1. Üzleti modellváltás a fenntartható termékek és szolgáltatások versenyképessé tétele érdekében
2. A fogyasztók szemléletformálása a márkákon keresztül a fenntarthatóság irányába
A BCSDH KEZDEMÉNYEZÉSE:
KÖRFORGÁSOS GAZDASÁG PLATFORM LÉTREHOZÁSA
A körforgásos gazdaságban rejlő üzleti lehetőség kiaknázása érdekében szükség van a vállalatok, a kormányzat és a tudományos szféra összefogására. A folyamat első és legfontosabb lépése a tudás és a tapasztalatok megosztása, melynek segítésére a BCSDH és együttműködő partnerei körforgásos gazdaság platformot hoznak létre.
Egyelőre alacsony azon fogyasztók, vásárlók aránya, akik hajlandóak és képesek is a fenntarthatóbb alternatívát választani mindennapjaik során. Környezetterhelő, nem kiegyensúlyozott életmód jellemző. Bár vannak már fenntartható termékek és szolgáltatások, azok általában szűk körnek, magas áron elérhetőek csak. A fogyasztói információk nem adnak hatékony támpontot a felelős döntéshozatalhoz, ráadásul bizalmatlanság is van azokkal szemben. Ugyanakkor a megfelelő mértékű kereslet kialakításával és kialakulásával tudjuk biztosítani, hogy a fenntartható üzleti megoldások piaci alapon is terjedjenek, fennmaradjanak, fejlődjenek.